Звіт

про виробничу практику

здобувача IV курсу ПП-41 групи педагогічного факультету

Чижевської Катерини Вікторівни

Місце проходження практики – Рівненський ліцей№ 13 Рівненської міської ради

Терміни – 19.02-29.03.2024

Груповий методист Ткачук Ольга Сергіївна

Я, Чижевська Катерина Вікторівна, студентка IV курсу Рівненського державного гуманітарного університету за спеціальністю 013 Початкова освіта проходила виробничу (педагогічну) практику в Рівненському ліцеї №13 Рівненської міської ради з 19 лютого по 31 березня 2024 року.

Організація в ліцеї на високому рівні, було створено всі умови для проходження практики.

Школу засновано у 1970 році. Будівля складається з 2-х поверхів, кількість учнів – 1618, кількість класів- 52.

Адміністрація школи разом із колективом працівників та батьків учнів постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її в робочому стані. У школі 51 приміщення, 5 інклюзивних класів.

Навчально-методичне забезпечення дозволяє в повному обсязі виконувати навчальні програми, за якими працює колектив учителів школи.

У школі є актова зала, бібліотека з читальним залом, спортивна зала, кімната школяра, група продовженого дня, методичний кабінет, кабінет психологічної служби, бухгалтерія, їдальня, медичний кабінет. У школі організовано гаряче та буфетне харчування учнів 1-11-х класів у шкільній їдальні.

Першочерговим кроком у підготовці до практики була участь у настановчій конференції. На цій конференції я отримала чіткі завдання щодо проходження практики, ознайомилась з правилами і нормами оформлення документації.

В школі я ознайомилася з її історією, режимом роботи та правилами поведінки в закладі освіти, з заступником директора в початковій школі та педагогічним колективом.

Моїм вчителем- наставником стала Жардан Тетяна Миколаївна, яка веде

2-Д клас. Вчитель має великий стаж роботи, високу фахову та методичну підготовку.

Насамперед я познайомилася з учнями класу, їх успішністю, класний керівник дав коротку характеристику кожної дитини.

Діти навчаються за програмою Романа Шияна. Вивчають такі предмети : українська мова та читання, математика, я досліджую світ, я досліджую світ (технології), інформатика, англійська мова, музика, фізична культура, образотворче мистецтво.

Під час першого тижня проходження виробничої практики спостерігала за організацією та проведенням освітнього процесу, за проведенням уроків, виховних заходів з другокласниками, за роботою вчителя з батьками, здійснювала аналіз уроків. Особливу увагу приділяла взаємодії вчителя з дітьми.

Ознайомилася з навчальною програмою, підручниками, посібниками, зошитами з друкованою основою. Також була проведена робота з документацією вчителя: календарним плануванням, планом виховної роботи, із планами-конспектами уроків.

У класі проводилася вся необхідна виховна та позакласна робота . Учні активно брали участь у підготовці та проведенні їх. Вчитель впевнено і наполегливо доносить до дітей почуття колективізму, обов'язку, власної гідності. Основною формою роботи були виховні години та ранкові зустрічі.

Протягом перебування в школі я отримувала консультації від учителів, від адміністрації школи та групових методистів.

Починаючи з другого тижня практики, повністю стала на місце класного керівника.

Усі проведені мною заняття були обговорені з вчителем заздалегідь. Після кожного проведеного уроку чи ранкової зустрічі, вчитель надавав свої коментарі та рекомендації з приводу того ,як покращити роботу.

При підготовці до уроку я зверталася до календарно-тематичного планування. При розробці та проведенні занять я намагалася враховувати загальнодидактичні принципи навчання. Прагнула забезпечити активну інтелектуальну, фізичну роботу учнів, використовувала різні форми роботи та добирала наочний матеріал, застосовувала інтерактивні методи навчання з використанням інноваційних технологій. який би зацікавив учнів.

Під час проходження практики було важко правильно та логічно побудувати урок, підібрати методи навчання, знайти баланс між поданням інформації і виконанням завдань та використанням ігор. Найважчим було втримати увагу всіх дітей та контролювати їх дисципліну. На уроці важливо все, що відбувається, тому необхідно продумувати свою роботу до деталей.

Широко використовувалися різноманітні дидактичні засоби і прийоми, поєднувалися різні підходи до учнів.

Велика увага приділялася слабшим учням, відмінникам та тим, хто виявляв підвищений інтерес до навчання. Із слабкими учнями проводилася посилена робота по вивченню складного для них матеріалу, здійснювався постійний контроль їх поточних знань, виконання домашніх завдань. Це покращило рівень знань слабких учнів.

Відмінникам та дітям із підвищеним інтересом до знань пропонувалися завдання з підвищеною складністю, творчі завдання.

Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. За період практики з учнями проводилася значна виховна робота у формі ранкових зустрічей, індивідуальної роботи та виховних аспектів на уроках. Піднімалися питання з розумового, національного, морально-духовного, екологічного, трудового виховання.

Учні свідомо та активно ставилися до виховних заходів, були присутні, брали активну участь ,що позитивно впливає на їх навчальну діяльність та громадську активність.

Я ознайомилась з такими нормативним документами класного керівника та заступника директора з виховної роботи: журнал, календарно-тематичне планування, конвенція про права дитини, закон України "Про освіту ", "Про охорону дитинства "

Найчастіше під час проведення уроків застосовувалися такі принципи та методи виховання: роз'яснення, приклад, переконання, бесіда, прохання, створення виховуючих ситуацій, заохочення, гра, привчання, доручення, опитування, аналіз результатів діяльності.

Під час проходження практики я удосконалила свої вміння щодо написання конспектів та проведення уроків. Відчула себе у ролі вчителя, вчилася організовувати роботу класу. Я змогла випробувати здобуті знання на практиці.

Також ознайомилась з особливостями реалізації освітніх програм та управління учнівським колективом в освітньому закладі, порядком оформлення і ведення документації психолога у закладі освіти. За час проходження практики, намагалася використовувати знання, вміння та навички, необхідні для роботи психолога. Надавала практичну допомогу в роботі шкільного психолога.

Під час спілкування з учнями враховувала вікові та психологічні особливості здобувачів знань, використовувала різні форми і прийоми розмови, звернення. Велику увагу приділяла обробці та аналізу результатів проведених психодіагностичних методик.

Завдяки перебуванню в школі я зрозуміла ,що вкрай важливо вдосконалювати свої педагогічні, психологічні здібності, розширювати свій кругозір, покращувати якість мови, збільшувати словниковий запас . Не варто забувати про вікові ,психологічні та фізіологічні особливості учнів та знаходити індивідуальний підхід до кожного.

Практика є важливим компонентом, тому що сприяє формуванню і закріпленню інтересу до професіїї вчителя, а також формує педагогічні здібності.

Я задоволена практикою, тому що змогла відчути себе у ролі класного керівника, отримала цікавий досвід та зрозуміла, що мені дуже подобається працювати з дітьми.


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати