Ранкові зустрічі




Тема: Моє здоров'я

Мета: поглибити поняття про цінність здоров'я для людини; закріплювати знання учнів з питань здорового способу життя; розвивати спостережливість, креативне мислення, усне мовлення, уміння виділяти головне і робити висновки; виховувати життєву потребу — бути завжди здоровим.

Обладнання: сюжетні малюнки режиму дня, зображення харчових продуктів, зображення засобів гігієни, сигнальні картки, зображення щодо турбування про своє тіло.

1.Вітання

Хвилинка психологічного настрою

Зазирнуло сонечко в віконце,

Посміхнулось весело мені.

«Я бажаю всім добра й здоров'я»,-

Шепотів промінчик на гіллі

2. Щоденні новини

Сьогодні 13 листопада , понеділок.

3.Обмін інформацією

Складіть із літер Д З О Р В' О Я слово. (Здоров'я).

- Що таке здоров'я? (Відповіді дітей)

Здоров'я- це стан повного фізичного,духовного і соціального благополуччя,а не лише відсутність хвороб і фізичних вад.

Найдорожчий, безцінний скарб, що має людина – це здоров'я. Без нього немає повноцінного, радісного, щасливого життя. Ось про це ми дізнаємось сьогодні на ранковій зустрічі.

Режим дня

- Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, своєчасно їла та лягала спати, все встигала зробити, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Дидактична гра "Плутанина".

Діти повинні розмістити сюжетні малюнки, що відображають основні моменти режиму дня, в певній послідовності.

Їжа

-Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.

Вправа "Їсти чи не їсти? "

(На дошці прикріплені малюнки із зображенням харчових продуктів: молоко, яблуко, сік, сир, картопля, чіпси, мівіна, сухарики, копчена ковбаса, компот, газований напій, кока-кола, солодощі, мед, риба, олія, морозиво, смажене м'ясо, солоний огірок, гамбургер).

1)Вибрати і назвати корисні для здоров'я продукти. Які страви можна з них приготувати?

2)Вибрати і назвати шкідливі для здоров'я продукти. Пояснити свій вибір.

Гігієна

Однією із складових здоров'я є гігієна.

Гра: «Для чого це потрібно?»

(Діти по черзі дістають з мішечка фото предметів гігієни, називають їх та розповідають, для чого вони потрібні):

Гребінець, рушник, мило, зубна щітка, шампунь, ножиці для нігтів.

Звички

-Що ж означає слово «звичка»? Це такі дії, які ми робимо доволі часто чи навіть постійно. Не замислюючись над ними. У кожної людини є свої звички, вони бувають гарні, погані і навіть шкідливі. Багато звичок можуть впливати на здоров'я людини.

- Які звички зберігають наше здоров'я? (загартування, заняття спортом, вживання вітамінів та ін.)

- Звички, що наносять шкоду здоров'ю називаються шкідливими. Які шкідливі звички бувають у людей?

Гра «Корисно-шкідливо»

Вчитель називає звички, діти сигналізують картками: зелена картка – корисно, червона картка – шкідливо.

Виконувати ранкову гімнастику;

Дотримуватись режиму дня;

Гризти нігті;

Мити руки з милом;

Довго дивитися телевізор;

Їсти овочі та фрукти;

Чистити зуби;

Смоктати палець;

Сутулитися;

Займатися спортом;

Їсти багато солодощів;

Загартуватися;

Читати лежачи;

-От і виходить, що треба стежити за своїми звичками, набувати гарних і позбуватися поганих.

Загартування

-Що таке загартування?

-Назвіть процедури, які допомагають загартовувати організм (повітряні ванни, обтирання тіла мокрим рушником, зарядка, масаж)

4.Групове заняття

Гра «Живі малюнки»

Дітям роздають малюнки із зображеннями щодо турбування про своє тіло.

Кожна дитина розглядає малюнок і показує рухами чи позою, а решта відгадують, про що йдеться. (Наприклад: на малюнку діти плавають у басейні; чистять зуби; їдуть на лижах і т. ін.)

Крісло автора

Пропоную послухати казку одного лікаря. А потім ви мені скажете, який герой був добрий, а який злий.

Про хворобу немитих рук

Жили-були на світі маленькі створіння, які називалися мікроби. Вони, як і люди, були добрими і злими, тільки про них говорили: шкідливі і корисні.

Одного з них звали Кефірчик, працював він на молокозаводі. Був щирим, добрим, привітним, лагідним. А ще працьовитий! І вдень і вночі з молока кефіру наробить, з вершків сметани наготує, умів і йогурти виготовляти, сирочки. Все казав: «На здоров'я, люди вам!»

А другого мікроба звали – Дезик, він був братом страшної хвороби – дизентерії. Він був сварливий, завжди сердитий, роздратований, ледачий, брудний. І весь час робив якусь шкоду.

Всі Кефірчика в гості запрошували, а його проганяли. І тоді Дезик сказав: «Ну я вам влаштую!»

Побіг у магазин, а там дівчинка чемна, слухняна: поки мама продукти купувала, вона спокійно чекала, не вимагала щось купити.

«О ні,»- подумав Дезик, вона вихована, нічого не вдасться.

Коли заходить до магазину інша мама з хлопчиком, а той крутиться на всі боки, вередує, руками все хапає. «От цьому я і влаштую неприємність!» - вирішив Дезик та й стрибнув на нього.

А хлопчик навіть не помітив, як додому його приніс. Вдома одразу брудними руками сирок почав їсти, а ввечері у нього піднялася температура, розболівся живіт, навіть лікаря викликали. Цілий тиждень уколами цього мікроба проганяли. А тоді хлопчик зрозумів, що руки треба мити обов'язково перед їжею.

-Ну що ж, скажіть, хто з них був добрим, а хто – ні?

5.Підсумок зустрічі

Давайте зробимо висновки щоб бути здоровим потрібно дотримуватись…

- Що нового дізналися ?

- Коли треба починати берегти здоров'я ?

Бережіть себе і свій організм, радійте життю. Набувайте хороших звичок, привчайте себе до активного і здорового способу життя.

Тема: «Птахи − наші друзі».

Мета: розширити і поглибити знання учнів про пташиний світ; з'ясувати їхню роль у природі та житті людей; виховувати любов до природи та до птахів зокрема, створити позитивний настрій.

Обладнання: аудіозапис співу пташок, ілюстрації пташок, смайлики та прищепки для визначення настрою.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

− Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки,

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашій зустрічі. Дякую за Ваші щирі посмішки, бажаю доброго та гарного дня.

· Діти, заплющіть очі. Уявіть, що ви на квітучій галявині милуєтеся неповторною красою квітів та прислухайтеся до звуків. (Вчитель включає аудіозаписи пташок,які дітки можуть відгадати).

  • Які звуки почули?
  • Як здогадалися, що це співають дзвінкоголосі пташки?

· Що роблять пташечки?

II. Обмін інформацією

  • Діти,що ви знаєте про пташок?
  • Чим вони живляться?
  • Куди зникають більшість птахів взимку?
  • Яких пташок ви чули спів?

Птахи – невід'ємна частина природи. Вони прикрашають діброви, луки, степи, ліси, є окрасою парків і садів. Чи можна уявити собі весну без дзвінкої пісні жайворонка або весняний ліс без кування зозулі? Птахи – це діти повітря. Вони можуть підніматися вище хмар, перелітати через пустелі і моря. Це наші помічники, захисники наших лісів, полів, городів від шкідників. Кожна людина повинна охороняти птахів.

Загадки про птахів

Як зима − вона на гілці,

І співа, мов на сопілці…

Жовті груди,чорні крила,

Кусень сала сама з'їла

(Синиця)

У червоній фартушку

Птах стрибає по сніжку

І розпитує синичку

Про найближчу годівничку.

(Снігур)

Вірно людям я служу,

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний і гострий маю,

Шкідників їм добуваю.

(Дятел)

Я гніздо люблю будувати

Під дахом сільської хати.

(Ластівка)

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить.

(Папуга)

Довгі ноги − довгий ніс.

Прилетів − обід приніс.

Смачних жабеняток

Для своїх маляток.

(Лелека)

Уночі гуляє,

А вдень спочиває,

Має круглі очі,

Бачить серед ночі.

(Сова)

III. Групове заняття

1.Гра «Літає, не літає».

Опис. Дітям потрібно визначити, якщо це птах вони махають руками, а якщо це тварина вони присідають.

Летить сова? Летить їжак? Летить ворона? Летить собака? Летить голуб?

Летить лисиця? Летить ведмідь? Летить синиця? Летить заєць? Летить снігур? Летить корова? Летить дятел?

2.Вправа «Запрошення»

Мета: розвиток дрібної моторики пальців рук, закріплювати назви птахів.

Опис. На кожну назву пташки загинати пальці лівої руки.

Я ладнаю годівнички

Для горобчика й синички

Для сороки й глухаря,

Для малого снігурця

Крихт насиплю і пшонця.

Прилітайте, друзі милі,

Не лякайтесь заметілі!

IV.Щоденні новини

«Який ти сьогодні?» (визначення настрою за допомогою смайликів та прищепок )




Тема: Вчимося робити добро

Мета: розширити знання учнів з даної теми, вчити дітей оцінювати вчинки, розрізняти добро і зло, добре ставитись до старших людей, турбуватись про них, співчувати, але і радіти успіхам. Виховувати дружні взаємовідносини між дітьми, викликати бажання у дітей творити добро і уникати злих вчинків.

Обладнання: капелюх, невеличкі папірці, ілюстрація "Добро і Зло", мікрофон, нитки, зелені та червоні смайлики.

Хід ранкової зустрічі:

I. Вітання

«Чарівний капелюх»

Діти на маленьких папірцях записують своє ім'я і прізвище та кидають ці невеличкі аркуші у капелюх, який передають по колу одне одному. Кожний витягає папірець, читає ім'я та прізвище одно­класника і говорить добрі слова на його адресу.

ІІ. Щоденні новини

Сьогодні 21 березня, вівторок

Повідомлення теми і мети

  • Я сьогодні хочу провести з вами добру ранкову зустріч.
  • Перед нами стоять такі завдання :

1. Зрозуміти, що таке доброта.

2.Уміти розповісти про цю рису характеру.

Девіз: Сказав мудрець: Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

III.Обмін думками

— Що ж таке зло?

— А що таке добро?

Про добро люди говорили спочатку, що це — достаток, матері­альні блага, майно. Потім доводили, що це — доброзичливість і вза­ємодопомога, милосердя і повага.

Зло — це насильство, скупість, байдужість, грубість, підлість стосовно людини. Це негативні сторони морального життя та спіл­кування між людьми.

Вправа «Уявне малювання»

— Якими фарбами ви намалювали б добро?

— Що ви уявляєте, коли чуєте слово «добро»?

— А як і в яких фарбах ви уявляєте «зло»?

— З якою людиною залюбки спілкуватися — з доброю чи злою?

(демонстрація ілюстрації "Добро і Зло")

Асоціативний кущ« Добро»

(Дружба,взаємодопомога,піклування,радість,уважність,співчуття,милосердя,любов, чуйність, чемність ,добрі справи)

Мозковий штурм «Інтерв'ю».
-А тепер проведемо інтерв'ю про добру людину. Дізнаємося, чого ніколи не робить добра людина. Починаємо такими словами:

.Добра людина ніколи не ....

-Пригадайте, які добрі справи ви робили?

Крісло автора

Оповідання В.Сухомлинського «Чому дідусь такий добрий сьогодні»

Поліз Андрійко на шовковицю :привабили чорні ягоди. Навтішався вволю,а тут дощ пішов. Пересидів Андрійко дощ. Хотів злазити з шовковиці, аж дивиться під шовковицею дідусь Петро. Вийшов після дощу в сад.

«Що ж робити ?»- думає Андрійко.-Злізти з шовковиці – струсиш на дідуся всю воду з листя, змокне під дощем, захворіє.

Сидить Андрійко, притулившись до гілки, боїться поворухнутися. Жде, поки дідусь до хати піде, а він не йде. Вже сутеніти стало, коли підвівся дідусь, питає :

  • Чого це ти сидиш на дереві, внучку ?
  • Боюсь струсити на вас краплі, дідусю…
  • Злазь, Андрійку !

Дідусь відійшов. Андрійко зліз з шовковиці. Дідусь пригорнув і поцілував Андрійка.

- Чому Андрійко до вечора не злазив з дерева?

- Про що він подумав, коли побачив дідуся під шовковицею?

- Чому дідусь був добрим?

- Як можна назвати вчинок хлопчика?

- Які з наведених чеснот відповідають вчинку Андрійка? (Людяність, дисципліна, терпіння, доброта).

Презентація думок.

Підбиття загального підсумку роботи над текстом оповідання.

Висновок. Дідусь був вдячний хлопчику за його добрий вчинок, його доброту.

Вправа «Сплети павутинку».
Діти стають у коло.
- А зараз пригадайте, хто з нашого класу і яке добро зробив вам. Ви будете передавати клубок з нитками того, хто зробив вам добро, тримаючи нитку в руках, тим самим плести павутину доброти.

IV.Групова робота

.Гра «Добра чи погана справа?»
Умови гри:
якщо я називаю добру справу, ви піднімаєте зелений смайлик, а якщо ні, то червоний.
- Робити комусь зле, коли цього ніхто не бачить.
- Допомагати мамі мити посуд.
- Не вмиватися.
- Берегти рідну природу та охороняти її.
- Шанувати працю інших людей.
- Галасувати, коли хтось відпочиває.
- Бути вихованим, стриманим.
- Обманювати, сваритися, хвалитися.
- Насміхатися з чужого горя.
- Добре вчитися, багато читати.
- Не слухати батьків.
- Любити своїх батьків.

Зло є причиною війн, голоду, знущань, зради, обману. Зла людина своїми словами і вчинками може завдавати іншим великої шкоди. Але добро завжди сильніше, ніж зло. А де добро завжди перемагає зло? (В казках).

Давайте пригадаємо добрих героїв улюблених казок.
Гра «З якої це казки?»
Він звірят усіх лікує,
Від халепи їх рятує,
І зайчат, і мавпенят,
Бегемотів і тигренят,
Вилікує він за мить
Все, що в звірів заболить,
Наш добрий лікар... (Айболить)


— Про кого йде мова?
— Яку добру справу виконував лікар Айболить?Сидить півник на печі,
Їсть смачненькі калачі,
Тут лисичка прибігає,
Півника мерщій хапає.
Біжить котик рятувати,
В лиски півника забрати.
(«Котик і Півник»)


— Хто і яке добре діло виконав у цій казці?


Вигнав дід козу із хати,
Тай пішла вона блукати,
В зайця хату відібрала.
Всі козу ту виганяли.
Рак козуню ущипнув —
Зайцю хатку повернув.
(«Коза-дереза»)
— Хто допоміг зайчику повернути свою хатину?

Виріс цей хлопчина
З маленької деревини.
У печі Зміючку спік,
Сам на дерево утік.
Його гусятко врятувало —
На крилечка свої взяло.
Принесло до тата й мами,
Частуватись пирогами.
(«Івасик-Телесик»)
— Хто в цій казці зробив добрий вчинок?

V. Підсумок зустрічі

Сподіваюся, наші добрі справи зроблять наше життя щасливішим. А ми з вами продовжимо робити добрі справи і будемо говорити добрі слова, які всім приємно чути.

Хто людям всім добра бажає,
Той і собі добро те має.
Як до людей з добром ідеш,
Ще й світло у душі несеш,
Тебе всі будуть поважати,
І завжди радо величати.


Тема: Навіщо людина робить винаходи?

  • 1. Вітання

Привітаєм сонечко!

Здрастуй, дороге!

Привітаймо квіточку!

Хай вона росте!

Привітаймо дощик!

Лийся, мов з відра!

Привітаймо друзів всіх!

Зичимо добра!

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Навіщо людина робить винаходи?»

Ø Перегляд презентації «Винаходи людства»

— Які винаходи ви запам'ятали?

Ø Вправа «Встанови послідовність»

Учні складають послідовність із зображень будинків, побудованих у різні часи.

  • 3. Групове заняття

Ø Створення «Асоціативного куща» — «Винахід»

— Які слова спадають вам на думку, коли ви чуєте слово «винахід»?

— Але такі речі були не завжди. Наші предки не мали уявлення про ті прилади, якими ми користуємося зараз. Винаходи виконують багато функцій у побуті й на промисловості, позбавляють людей фізичної праці, звільняють час для відпочинку і спілкування.

Ø Практична робота

— Пофантазуймо! Уявіть, які роботи або механізми були б корисними у школі, у домашньому господарстві, в магазині, на виробництві, як могли б змінитися знайомі нам сьогодні прилади.

Намалюйте їх або виготовте з різноманітних матеріалів. А потім презентуйте однокласникам цей виріб, аби вони відгадали, що це.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Я хотів(ла) би зробити якесь відкриття.

Я мрію стати винахідником.

Мені подобається досліджувати.


Тема: Як винаходи впливають на життя людини?

1. Вітання

Добрий день, мої малята —

Любі хлопчики й дівчата!    

З давніх пір і понині    

Кажуть всі в Україні:

«Здоровенькі були!»

Привітаймося всі разом:

«Здоровенькі були!»

Діти по колу говорять слова вітання, «ввічливі» слова.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Як винаходи впливають на життя людини?»

Ø Проблемне питання «Добре чи погано впливають винаходи на життя людини?»

Учитель демонструє малюнки колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака, холодильника, ноутбука, пилососа, електрочайника.

— Як ви вважаєте, чи пов'язані між собою ці предмети? (Усі ці речі є винаходами.)

— Як вони вплинули на життя людей?

— Так, винаходи змінили життя людей, полегшили їхню роботу, надали можливість подорожувати, перевозити вантажі на великі відстані.

— Чи можуть винаходи бути шкідливими для людей?

Ø Робота в парах. Вправа «Знайди зайвий предмет»

Кожній парі дають малюнки різних предметів: небо, птах, велосипед, ручка, телевізор, дерево, камінь і т. ін. Учні вибирають зайві малюнки.

  • 3. Групове заняття

Ø Гра «Піраміда слів-винаходів»

Учитель пропонує дітям побудувати піраміду слів. Дорослий починає її будувати, промовляючи слово-винахід, кладе руку в центр. Потім кожен з дітей називає інше слово й кладе свою руку зверху. Таким чином, утворюється ціла піраміда.

Ø Робота в групах

1-ша група. Розповісти про позитивний і негативний вплив мобільного телефону.

2-га група. Розповісти про позитивний і негативний вплив телевізора на здоров'я людини.

Ø Вправа «Мікрофон»

Якби я був(ла) найкращим винахідником у світі, то...

  • 4. Теми для Щоденника вражень

На мою думку, винаходи змінили (не змінили) життя людей.

Я вважаю, що винаходи полегшують (ускладнюють) людині життя.

Я мрію створити свій винахід, щоб...

Тема: Чим буває небезпечний винахід

1. Вітання

Ø Вправа «Спіймай мій настрій»

Промінчик зимовий заглянув у клас.

У коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з'єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось:

Я — вам. Ви — мені.

— Як приємно бачити, що ви посміхаєтесь і приносите до класу радість! А щоб помножити цю радість, посміхніться ще раз, «зніміть» долонькою з обличчя посмішку та передайте своєму сусідові: «Лови, Сергійко!». Спіймайте посмішку, прикрасьте нею своє обличчя та передайте далі.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Чим небезпечні винаходи та відкриття?»

Ø Відгадування загадок

▼Де кого нагородили,

Де супутник запустили...

Фільми, казочки, новини

Нам транслює щохвилини. (Телевізор.)

▼ Кілобайти, гігабайти,

Папки, файли, блоги, сайти...

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає. (Комп'ютер.)

▼ Сміття все попідбирає,

До пилинки позбирає.

Нам надійний помічник,

Працьовитий робітник. (Пилосмок.)

— Які це прилади?

— Що потрібно знати під час користування різними винаходами людства?

— А якщо вже трапилася біда, що потрібно робити?

Ø Перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови» — «Уроки обережності» про правила користування електроприладами

— Яких помилок припустився Домовичок?

Ø Вправа «Вибери потрібне»

— Вибери слова — назви предметів, що можуть допомогти тобі в навчанні.

Телефон, віник, велосипед, олівець, нитки, морозиво, склянка, лінійка, холодильник, лампочка, папір, батарейка, виделка, газета, фотографія, окуляри, клей, шоколад, годинник, ручка, парасолька.

  • 3. Групове заняття

Ø Робота в парах. Заповнення таблиці «Як винаходи можуть негативно впливати на людину і природу?»

Винахід

Негативний вплив

Кондиціонер

Природний газ

Нафта

Ліфт

Ліки

Комп'ютер

Ø Робота в групах

1-ша група. Скласти правила поведінки під час роботи з комп'ютером.

2-га група. Скласти пам'ятку поведінки під час перегляду телепередач.

3-тя група. Скласти правила поведінки з електроприладами.

Ø Рольова гра «Врятувати вірних друзів»

У намальований крейдою квадрат розставити іграшки (10-15 шт.). Одному учневі зав'язати очі, пояснивши, що в кімнаті, де знаходяться вірні друзі, виникла пожежа, очі застеляє дим, погано видно. За сигналом ведучого учень прагне схопити якнайбільше іграшок, щоб винести з палаючої квартири. Наприкінці гри підраховують, хто з дітей узяв найбільше іграшок, та оголошують переможця.

Ø Гра «Зателефонуй пожежникові»

— Що слід сказати у такому випадку?

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Я хочу, щоб моє відкриття було для людей...

Я вмію поводитися з електричними приладами.

Я знаю правила поведінки з комп'ютером.

Тема: Які винаходи можуть поліпшити життя мого класу?

1. Вітання

Діти утворюють коло. Кожна дитина вітається з іншою в колі з побажанням, тобто вітаючись, щиро бажає саме цій дитині щось приємне.

— Розпочинаймо коло привітань.

Доброго ранку, ... (ім'я дитини)!

Я рада тебе бачити в школі!

Я бажаю тобі гарного настрою!

Дитина, відповідно, вітається з учителем й висловлює своє побажання. Вітання триває в колі. Учні можуть висловлювати різні побажання (здоров'я, успіхів тощо). Головне — щоб побажання були приємними для іншої дитини і щирими.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Які винаходи можуть поліпшити життя мого класу?»

Ø Гра «Мої таланти»

Учні малюють «дерево досягнень свого життя». «Гілки дерева» — все те, чого вони вже навчилися і що зробили в своєму житті. Вони можуть бути різними завдовжки залежно від того, велике певне досягнення або маленьке. Потім за малюнками діти розповідають про свої досягнення і про те, як їм удалося їх досягти.

  • 3. Групове заняття

Ø Робота в парах «Талант і наполегливість»

Учні об'єднуються в пари. Один з пари — «талановитий», інший — «наполегливий». Під час інсценування діти доводять одне одному, що кожний із них швидше досягне успіху в певній справі. Потім педагог разом із дітьми робить висновок про те, що завзятість необхідна будь-кому, навіть дуже талановитій людині.

Ø Гра «Я — конструктор» (фантазування щодо техніки майбутнього)

Учні прогнозують, яким має бути виріб, описують, як він мав би виглядати.

Самостійно створюють вироби, використовуючи різні матеріали (пластик, папір, тканину, фольгу та ін.)

Дотримують безпечних прийомів праці під час виконання виробу.

Презентують результати власної творчості.

Пропонують нові способи використання рукотворних (штучних) об'єктів.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Я мрію зробити винахід, щоб поліпшити життя в нашому класі.

Мені подобається створювати свої власні вироби.

Я хотів(ла) би створити такий винахід, що лікував би всі хвороби.

Тема: Які ідеї підказала людям природа?

1. Вітання

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, в небі пташки!

Доброго ранку, зелені дубки!

Доброго ранку, люди привітні!

Я всім бажаю, щоб посмішки квітли!

Ø Гра «Кольорове диво»

— Доберіть символи до висловів:

«гарний настрій» (малюнки веселки, квітів, салюту тощо);

«поганий настрій» (малюнки грозової хмари, бурі на морі, темної парасольки тощо).

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Які ідеї підказала людям природа?»

— На службі у сучасної людини багато машин та різних механізмів, без яких ми вже не можемо уявити наше життя. А скільки цікавих винаходів та відкриттів чекає на людство в майбутньому!

— Чи знаєте ви, як з'явилися на світ деякі механізми, де шукати ідеї для нових винаходів?

— Уважно розгляньте малюнок екскаватора. Поміркуйте, на яку тварину схожа ця машина? (На крота.)

— Порівняйте лапу крота й ківш екскаватора. Що у них подібного? Чим вони відрізняються?

(Подібне. У ковша екскаватора є зубці, бо якщо ґрунт щільний, копати його важко, а зубці допомагають зробити його м'якішим. Таке саме призначення і в кігтів крота. І ківш екскаватора, і кротова лапа широкі. Завдяки цьому в них можна набрати багато землі.

Відмінне. Лапа крота пласка, а ківш подібний до великої ложки. Але ми можемо скласти кисть руки «ківшиком». Так робить і кріт.)

— Чим стріла екскаватора схожа на руку людини?

Ø Гра-асоціація «Що придумала природа?»

— Розгляньте малюнки і знайдіть природні прототипи предметів та приладів, створених людьми.

(Учитель пропонує розглянути малюнки хамелеона, шприца, крота, парашута, снігоходів, супутникової тарілки, рослини лопуха (реп'ях), цвілевих грибів — пеніцил, літаючих тварин — білку-політуху, літаючого оселедця та кальмара, застібку-липучку, застібку-блискавку, пінцет, підводного човна, гелікоптера, дельтаплана, мобільного телефона.)

— Як ви вважаєте, яка комаха допомогла людині винайти шприц?

— Яка рослина надихнула інженерів на винайдення парашута?

— Яка тварина підказала людині ідею створення снігоступів?

— Яка рослина допомогла людині винайти застібку-липучку?

— Де людина «підгледіла» ідею застібки-блискавки?

— Хто надихнув людину на створення дельтаплана?

— Хто підказав людині ідею створення супутникової тарілки?

— Який птах надихнув людину на створення пінцета?

— Хто підказав людині ідею підводного човна?

— У кого людина запозичила ідею створення гелікоптера?

— Хто підказав людині ідею створення стільникового зв'язку?

  • 3. Групове заняття

З кубиків LEGO створити:

1-ша група — «літаючий апарат»;

2-га група — «підводний човен»;

3-тя група — «снігоходи».

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Природа — мудрий винахідник.

У природі є безліч ідей для створення...

Підказки навколо нас.

Тема: Як з'являються ідеї винаходів?

1. Вітання

Сонечко встало,

Іде новий день.

Любі малята,

Усім: «Добрий день!»

Пташечка в небі

Співає пісень,

Ніби вітає усіх:

«Добрий день!»

Дзвоник видзвонює:

Дзень! Дзень-дзелень!

Учні, школярики,

Всім: «Добрий день!»

Ø Вправа «Сонце світить для тих, хто...»

Діти утворюють коло. Учитель розпочинає:

— Доброго ранку! Сонце світить для тих, хто:

сьогодні має гарний настрій;

хоче добре навчатися;

готовий до пізнання цікавого.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Як з'являються ідеї винаходів?»

Ø «Крісло автора»

24 січня — Міжнародний день ескімо. Саме цього дня 1922 року власник магазина солодощів у місті Онава (штат Айова, США) Християн Нельсон отримав патент на ескімо. Ескімо («пиріжок ескімоса») — це вершкове морозиво на паличці, покрите шоколадною глазур'ю. І, звісно ж, ескімо — не просто морозиво, але й символ безтурботних літніх днів, смак дитинства...

— Які солодощі ви полюбляєте найбільше?

— Які вони на смак? Який запах мають?

— З чого, де і як виготовляють солодощі?

— Назвіть переваги та недоліки солодощів.

— З чого виготовляють морозиво?

Ø Вправа-асоціація «Морозиво яке?», «На що схоже морозиво?»

Ø Усміхнене дослідження «Яким буває морозиво?»

Класифікувати морозиво, визначити основні властивості кожного виду морозива.

Ø Дидактична гра «Добре — погано»

Діти визначають ситуації, коли морозиво може зашкодити.

  • 3. Групове заняття

1-ша група. «Ескімо для білого ведмедика». Розповісти, як «морозиво» (лід та заморожені продукти) допомагає тваринам у зоопарку витримати літню спеку.

2-га група. Скласти історію у малюнках про морозиво.

3-тя група. Придумати «солодку казку».

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Як добре бути дитиною!

Я дуже полюбляю солодощі, але...

«Секрет» справжнього морозива...

Тема: Яка різниця між винаходом і відкриттям?

1. Вітання

Доброго ранку! — всіх я вітаю.

Доброго ранку людям бажаю.

Доброго дня і доброї ночі,

Доброго вечора зичу охоче.

Доброго дня вам! — щиро вітаюсь

Будьте здорові! — людям всміхаюсь.

Учитель бажає успіху і потискує руку дитині, яка поруч, та в свою чергу висловлює побажання і тисне руку своєму сусідові й т. ін.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Яка різниця між винаходом і відкриттям?»

Ø Гра «Чарівний мішечок»

Діти об'єднуються у групи. Представники кожної групи по черзі витягають із мішечка предмет, розглядають його та презентують, пояснюючи, чим він їм сподобався, яке його призначення, коли він з'явився. (Гумка, олівець, дзеркало, іграшка, пенал, м'ячик.)

— Яку роль у нашому житті відіграє кожен з цих предметів?

— Підкиньте вгору м'ячик. Що з ним трапиться? Чому?

— А чому літак може літати і не падає?

— Люди протягом багатьох століть досліджували світ, різні явища в природі, робили відкриття і створювали винаходи.

— Чи знаєте ви, чим винахід відрізняється від відкриття? Сьогодні ви про це дізнаєтеся.

  • 3. Групове заняття

Ø Міні-лекція

— Ми вже ознайомилися з поняттями «винахід» і «відкриття», отже, пригадаймо, що вони означають.

Винаходом найчастіше називають щось нове, створене людиною, те, чого раніше не існувало.

Відкриття — те, що вже існувало, але відомим стало лише внаслідок досліджень.

Ø Вправа «Не помились!»

— Запиши слова у два стовпчики, відокремивши винаходи від відкриття.

Марс, зорі, велосипед, сила тяжіння, мікроскоп, пеніцилін, дзеркало, розетка, рух планет, ножиці.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Мені хочеться зробити відкриття...

Я вважаю, що ще не все винайдено.

На мою думку, зробити відкриття можна і в наш час, для цього потрібно...





Тема: «Хто такий справжній друг»

Мета: створити в класі дружнє середовище; допомогти дітям з'ясувати хто ж такий справжній друг; навчити правильно вибирати друзів; виховувати вміння цінувати дружбу.

Обладнання: кросворд, ноутбук, листочки А4, ромашка з пелюстками.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»

- А тепер я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (чіпляють прищепки до смайликів).

- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова :

Клас у мене дружний є.

Він мене не підведе.


− Любі діти! Я пропоную стати всім в коло і взяти один одного за руки. Хай це коло стане «колом добрих друзів».

(діти разом промовляють вірш - вітання, виконують відповідні рухи)

Привітаймо Сонечко!

Здрастуй дороге!

Привітаймо Квіточку!

Хай вона росте!

Привітаймо Дощик!

Лийся мов з відра!

Привітаймо друзів всіх!

Зичимо добра!

(привітання один з одним)

-А друзі, зустрічаючи один одного, з радістю вітаються і називають ім'я тих, до кого вони звертаються. Давайте і ми почнемо цей день з такого привітання.

(діти по колу передають квіточку добра та вітаються. Всі звертаються один до одного на ім'я, що допомагає створити атмосферу дружби та причетності. Учитель звертає увагу, щоб діти вчилися дивитися один одному у вічі)

- Доброго ранку, Вероніко. Мені дуже приємно тебе бачити.

- Доброго ранку, Марко. Я рада, що ти з нами…

- Я також рада бачити всіх вас та бажаю всім гарного настрою, цікавих занять і справ на сьогоднішній день.

II. Обмін інформацією

− Сьогодні ми з вами поговоримо про такий важливий подарунок, який дарує нам життя, який не можна купити за гроші і без якого життя людини дуже сумне, безрадісне. Що це ми з вами дізнаємося ,коли відгадаємо кросворд.

  • Влітку медом ласував,
    Досхочу малини мав.
    А як впав глибокий сніг,
    Позіхнув і спати ліг.
    Бачив чи не бачив сни,
    А проспав аж до весни.
    (Ведмідь)
  • Біла латка,
    Чорна латка
    По дереву скаче.
    (Сорока)
  • Наче сонячні клубочки
    Хтось розсипав біля квочки.
    Хто це там пищіть, малята?
    Здогадалися?...
    (Курчата)
  • Котиться клубочок
    Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок –
    Триста колючок.
    (Їжак)
  • Багряна шубка
    І розкішний хвостик.
    Ліс їй дари приносить:
    Осипають сосни шишки.
    Час уже збирать горішки.
    Клопотлива і метка,
    А в дупло несе грибка.
    (Білка)
  • Уночі гуляє,
    А вдень спочиває,
    Має круглі очі,
    Бачить серед ночі.
    (Сова)

− Отже, як ми з вами дізналися це дружба.

Бесіда

− Хто такий на вашу думку друг?

− Чи багато у вас друзів?

− Що означає дружити?

− Опишіть слово друга, розкажіть який він.

− Що цікавого ми дізналися з нього?

III. Групове заняття

1-2 групи Намалювати символ дружби, пояснити свій малюнок.

3-6 групи Обговорити ситуацію і знайти вирішення проблеми.

Ситуації:

1)Ви потрапили на безлюдний острів разом з другом. Хочете їсти, але їжі вистачить тільки для одного. Як вчините ви в такій ситуації?

2)Ваш друг пропонує вкрасти іграшку .Якщо відмовитесь, він не буде з вами дружити. Ваші дії.

3)На уроці математики ви списуєте контрольну роботу у свого товариша.

Вчителька це помітила і сказала: «Якщо признаєтесь, хто у кого списував-то двійку не поставлю, а якщо не признаєтесь то покараю обох» .

Як поступите ви в такій ситуації?

4) На перерві твій друг розбив вазу. Ніхто крім тебе цього не бачив. Вчитель покарає весь клас, якщо винний не знайдеться, а твій друг не зізнається. Твої дії.

IV. Щоденні новини

Скласти «Кодекс дружби»

Ідеї записуються на дошці дітьми на пелюсточках ромашки .

Прийом «Павутиння»

(передаючи клубок ниток, продовжити думку:

Друзі можуть разом…)

Вчитель дякує учням за роботу і бажає, щоб «павутиння» дружби об`єднало

дітей у дружний клас.





Тема: «Здоров'я − найдорожчий скарб»

Мета: формувати у дітей поняття берегти своє здоров'я; спонукати дітей до активного способу життя; виховувати дбайливе і бережливе ставлення до свого здоров'я.

Обладнання: коробка, окуляри, мікрофон, ноутбук, кольорові стрічки, віночок, картки з прислів'ями, малюнки будиночків, прищепки для визначення настрою.

Хід ранкової зустрічі

· Вітання

− В давнину говорили: «Здоров'я − це нічого, але все без здоров'я − ніщо». Давайте ми з вами зараз побажаємо кожному «Доброго здоров'я». (Учні по черзі бажають доброго здоров'я своєму сусідові).

Вправа «Чарівні окуляри»

Учитель показує дітям коробку й повідомляє:

– Тут у мене лежать «чарівні окуляри». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Той, хто одягне ці окуляри, сам стане кращим.

Учитель одягає окуляри, підходить по черзі до кожної дитини і каже про неї щось гарне. Він пропонує дітям приміряти ці окуляри і помітити в товаришеві те, чого діти не бачили раніше. Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають гарні риси своїх однолітків.

· Обмін інформацією

Вправа «Мікрофон»

− Що таке здоров'я?

− Чому люди хворіють?

− Як ви думаєте,що потрібно робити, щоб не хворіти?

− Зараз ми з вами подивимося мультик та дізнаємося, що є найголовнішим піклуючись про своє здоров'я.

https://www.youtube.com/watch?v=ofkbNrPN2zs

− Отже подивившись мультик, ми бачимо, що найголовніше для нас з самого малку слідкувати за своїм розпорядком дня.

· Групове заняття

1.Творча вправа «Віночок здоров'я»

Учитель ділить дітей на групи й показує їм віночок із квітів. Потім він роздає стрічки до віночка (кольорові смужки паперу) і знайомить усіх із завданням. Гравцям потрібно визначити, що допомагає людині бути здоровою, як вони будуть берегти своє здоров'я та що для цього робитимуть. Відповіді слід написати на стрічках (на кольорових смужках паперу). Виконавши завдання, діти прикріплюють стрічки до віночка.

2.Гра «З'єднай прислів'я»

Здоров'я бажаєш - здорово

Здоровому все не купиш

Здоров'я за гроші не прикрашає

Хвороба людину гіркий

Хворому і мед зустрінеш

Праця – здоров'я, лінь – хвороба

Лагідне слово для хворого здорово

Сила мовчить, щастя

У здоровому тілі - найкращі друзі

Сонце, повітря і вода - ліки

Здоров'я дорожче за здоровий дух.

3. Гра «Засели будиночки»

(На дошці прикріплені будиночки зі словами будує, руйнує, їх потрібно заповнити. Одна група перший будиночок, друга−інший)

IV. Щоденні новини





Тема: «Моя Україна − квітучий диво-сад»

Мета: поглибити знання учнів про нашу країну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички згуртованості при роботі в парах і групах; розвивати пізнавальні інтереси, уяву, фантазію; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів, повагу до її історичного минулого і сучасного.

Обладнання: моток пряжі, ілюстрації України, ноутбук, завдання для груп, пелюстки, малюнки жучків і краплинок, мікрофон, пазли для картини.

Хід ранкової зустрічі

I.Вітання

Візьмемося за руки

Та станемо у коло.

Радість та усмішки

Хай сяють навколо.

− Діти, давайте ми з вами привітаємося .

Гра «Побажання»

(Учні кидають моток пряжі, говорячи один одному побажання)

II. Обмін інформацією

1. Гра «Асоціативний кущ»

− Діти, давайте ми з вами скажемо, що для вас Україна?

− Які слова близькі за значенням ми з вами можемо дібрати до слова Україна?

− Україна – це історія народу, що протягом віків боровся за свою свободу і незалежність. Українська мрія - єдність, свобода і незалежність. Основа державності, якої споконвіку намагалися позбавити цю прекрасну частину земель всі її так звані сусіди прикриваючись «високими» інтересами, час від часу набувала цілком ясні обриси.

2. Вікторина « Чи знаєш ти свою країну?»

*Назва нашої держави? (Україна)

*Столиця України? (Київ)

*Основні кольори нашої прапору? (Синій і жовтий)

* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України)

*Назвати рослини - символи України. (Верба і калина)

*Назвати обереги українського народу. (Віночок, рушник)

* Ім'я найвідомішого українського поета. (Тарас)

*Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро)

* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа)

* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом - сіллю)

* Без чого не обходиться жодне свято Великодня? (Без Паски і крашанок)

*Як називається символ, який українки одягають на голову? (Вінок)

*Яка улюблена страва українців? (Сало, борщ, вареники)

3. Перегляд відеоролику про Україну https://www.youtube.com/watch?v=wLAFM1W31mc

III. Групове завдання

1. Завдання в групах

Прочитайте уважно завдання для кожної групи.

1.Напишіть на великих пелюстках, якими потрібно бути людьми, щоб Україна процвітала.

2.Напишіть на зображеннях жучків дії людей, що шкодять розвитку України.

3.Напишіть на краплинках те, що допоможе розквітнути Україні.

(Учні презентують свою роботу. На дошці з`являється: квітка, біля квітки – жучки, цілющі краплинки ,сердечка).

2. Гра «Карлики і велетні»

Ця гра на увагу для молодших школярів. Що грають, 10—15 чоловік, будуються в ряд або утворюють півколо в декількох кроках від керівника.

Ведучий називає великі предмети або тварин, наприклад: «будинок», «слон», «жираф» і т.д. Хлоп'ята піднімаються на носочки і тягнуться вгору, показуючи їх розмір. Якщо ж названі, наприклад, «шишка», «мишка», «голка» і т. д., всі учасники сідають і опускають руки. Хто помилиться — робить крок вперед, при повторній помилці вибуває з гри.

Ведучий не тільки голосно називає предмети, але і сам виконує рухи. Перевіряючи увагу тих, що грають, він навмисно «помиляється». Ті, хто погано слухає і лише дивиться, що він показує, незабаром вибувають з гри. Гра триває 2—3 хвилини, потім відзначають найуважніших.

3. Гра «Мікрофон»

Уявіть, що до нас у клас приїхав хлопчик разом з батьками з іншої країни. Він не знає про нашу Україну! Розкажіть йому про Батьківщину, покажіть ті місця України, де ви побували. Кореспондент бере інтерв'ю в учнів.

IV.Щоденні новини

− Діти, а яка зараз у нас пора року?

− Яке сьогодні число,місяць та день тижня?

− Давайте переглянемо з вами новини сьогоднішнього дня.

Складання карти України з пазлів (частинок карти)

Рефлексія

(Діти оцінюють настрій свій на кінець заняття та прикріплюють прищепочку до малюнка ,який відповідає настрою)







Тема: «Подорож у країну Казок»

Мета: перевірити знання учнів змісту відомих українських казок; розвивати пам'ять, кмітливість, уяву, фантазію, образне мислення та мовлення; виховувати моральні якості на прикладі казок, любов до книги, бережливе ставлення до них.

Обладнання: завдання для груп, метелики різнокольорові з паперу, квіточки, подарунки переможцям.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Любі гості, любі діти

Добрий день.

Зичим вам праці і пісень

А ще всім ми вам бажаєм

Сил, натхнення на весь день

У казку вирушим всі разом.

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати

Із собою не візьмем.

Вітання «В дружньому колі»

II. Обмін інформацією

Діти, сьогодні ми з вами побуваємо в світі чарівної Казки. Ви вже знаєте, що наші казки бувають зовсім різними: довгими та короткими, сумними та веселими. Вони можуть дути як хорошими про добро, так і не зовсім, тому що про зло. Але у всіх казок є одна спільна риса − це мудрість.

− Давайте пригадаємо, які казки у нас з вами існують ще, на які 2 групи вони поділяються? (Авторські та народні)

− А про що можуть бути казки? (Тварин, рослин, добро ,зло, дружбу…)

III. Групова робота

Добре, ви молодці! А зараз ми з вами перевіримо, як ви знаєте казки та проведемо з вами змагання.

(Учні діляться на дві групи за допомогою кольорових квіточок)

− За кожну правильну відповідь ви будете отримувати кольорові метелики.

1. Конкурс «Відгадай,що за казка»

1. Щоби звабить козеняток. 2. У діда з бабою хлопчина

Мусив пісню заспівати, Появився з деревини.

Бо матусин голосок У печі Зміючку спік,

Наймиліший для діток. З гусеням додому втік.

( Вовк) ( Івасик - Телесик)

Не зміг сидіти на вікні, Їду я на бал чудовий

У лісі всім співав пісні, У кареті гарбузовій.

Але коли зустрів лисицю, Все, мов справжнє: кучер, коні.

Та пісня мусила скінчиться. Поки північ не задзвонить.

( Колобок) Маю я химерну звичку…

Десь губити черевички.

( Попелюшка)

До роботи неохочі, У охайненькій хатині

А як їсти – тут як тут. Голосистий хтось жив.

Пригадайте, любі діти, І від рання до смеркання

Як їх звати, назвіть. Працювати він любив.

( Круть та Верть) ( Півник)

Хто із борошна незмішаного Першим він зустрів в лісочку

Спік колобка рум'яного, Веселого колобочка.

Щоб порадувати дідуся? Поки лунала пісенька

Ну, звичайно, це … Втік колобок від…

( Бабуся) ( Зайчика)

Співав старанно колобок, Хто моторчик свій заводить?

Навіть їй заліз на носок, З даху в гості хто приходить?

Та вона хвостом махнула - І на свято він дібрався,

Колобочка підманула. Гукнем дружно: « Здраствуй»

( Лисиця) ( Карлсон)

До школи прямує хлопчик дерев'яний,

Чомусь потрапляє у цирк полотняний.

Відома ця книжка тобі, чи не так?

В пригодах яких побував цей хлопчак?

(«Золотий ключик, або Пригоди Буратіно»)

Він звірят усіх лікує, Старенька бабуся у лісі жила

Від халеп різних рятує. Гостинці для неї онучка несла.

І зайчат, і мавпенят, Хто дівчинку цю по дорозі зустрів?

Бегемотів, тигренят. Як казка ця зветься? Хто б відповів?

(«Лікар Айболить»)

На городі виростає,

Восени велика стала.

Дід почав усіх шукати:

«Час красуню нашу рвати!» («Ріпка»)

· Конкурс «Хто швидше?»

1) Як звали півника в казці « Колосок»? (Голосисте горлечко )
2) В чий будиночок забралася Коза-Дереза? (Зайчика )
3) Кому з героїв у скрутну хвилину допомогло гусеня? (Івасику-Телесику )
4) Чим пригощала Лисичка Журавля? (Молочною кашею)
5) Кого зробив дід із соломи? (Бичка)
6) Хто бігав наввипередки з їжаком? (Заєць )
7) Кого купив дід на базарі за три копи? (Козу-Дерезу)
8) Який казковий герой народився з горошини? (Котигорошко)
9) Яка тварина прикинулася неживою серед дороги? (Лисичка)
10) Хто викрав Івасика-Телесика? (Змія )
11) Хто прогнав Козу-Дерезу із зайчикової хатки? (Рак)
12) Як звати зеленого чоловічка з довгою бородою, який живе у пеньку? (Ох)
13) Назвіть улюблене взуття діда з казки Коза-Дереза? (Червоні чоботи)
14) У якій казці битий небиту віз? (Лисичка-сестричка і Вовк-панібрат)
15) Кому в казці треба було відчинити, через поріг пересадити, нагодувати і спати покласти? (Кобилячій голові)
16) Кого в казці «Рукавичка» називали іклан? (Кабана)

3. Конкурс «Швидкіший потяг»

- У цьому конкурсі необхідно швидко називати другу частину імені відомих казкових героїв:

Кіт (у чоботях, Леопольд, Матроскін),

тато (Карло),

Дід (Мазай, Мороз),

Баба (Яга),

крокодил (Гена),

Вінні (Пух),

Соловей (Розбійник),

Чарівний (Капелюшок),

Муха (Цокотуха),

поштар (Пєчкін),

дядя (Федір),

стара (Шапокляк),

домовик (Кузя),

черепаха (Тортила).

4. Конкурс «Яка казка»

(Кожна команда малює малюнки до своїх улюблених казок, іншій команді потрібно відгадати, що це за казка)

5. «Підберіть автора казку»

(Розіграти казку, яку витягли написануна картці)

IV. Щоденні новини

Заповнення стенду.







Тема: «Наша безпека − у наших руках»

Мета: вдосконалити знання учнів про правила дорожнього руху, повторити призначення дорожніх знаків; розвивати увагу,спостережливість та логічне мислення; виховувати розуміння цінності життя та вміння обережно поводитися на вулиці.

Обладнання: картки,фішки для світлофора, клубок з нитками.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

Добрий день! Добрий час!

Рада бачити я Вас!

У мене гарний настрій, дуже,

Посміхнись і ти, мій друже!

(Вітання дітей посмішками)

II. Обмін інформацією

− На сьогоднішній зустрічі ми з вами повторимо правила безпеки на дорогах та призначення знаків, які ми з вами зустрічаємо. А що ж таке небезпека? Небезпека − це коли щось загрожує твоєму життю. От для того, щоб з нами не траплялося нічого потрібно знати певні правила.

1. Гра «Так чи ні?»

1. Чи можна перебігати дорогу перед машинами, що рухаються? (ні)

2. Переходити дорогу потрібно на червоне світло світлофора? (ні)

3. Не можна гратися на дорозі в ігри? (Так)

4. Не можна виходити на дорогу із – за машин, що стоять? (так)

5. Не можна ходити тротуарами чи пішохідними доріжками? (ні)

6. Переходь дорогу лише у дозволених місцях. (Так)

7. Не можна переходити дорогу на зелене світло світлофора(ні)

8. На пішохідних дорожках тримайся правої сторони (так)

2. Перегляд презентації «Наша безпека в наших руках»

III. Групове завдання

1. Гра «Упізнай знак?

1-ша група

2-га група

2. Відгадування загадок командами

Різні скельця є у мене:

Червоне,жовте і зелене.

Можу ними я сказати:

«Йти», «Стояти», «Зачекати».

(Світлофор)

Коли мчу я на обід,

Я − звичайний…

(Пішохід)

Як маленький білий мур,

Край доріг лежить…

(Бордюр)

Знає навіть і гусак,

Що таке дорожній …

(Знак)

Коник смугастий авто зупиняє −

І пішоходом дорогу звільняє.

(Зебра)

Попереджає: «Залізна дорога!»-

Довжелезна рука-пересторога.

(Шлагбаум)

Пішоходу справжній дар

Цей широкий …

(Тротуар)

Для доріг він хлопець свій.

За кермом сидить …

(Водій)

Квиток мені вручив касир.

Не «заєць» я, а …

(Пасажир)

3. Гра«Перехрестя»
В центрі нашого класу – «перехрестя». За командою «рух» гра починається.
«Водії» заводять свої машини, «пішоходи» йдуть до перехрестя. Діти грають групами по п'ятеро з кожної команди. «Світлофор» показує свої кольори. Наприклад: «Світлофор» показує зелене світло – «водії» стоять, «пішоходи» переходять перехрестя. Потім жовте світло – всі стоять, «водії» заводять свої двигуни. Червоне – «пішоходи» стоять, «водії» поїхали. Хто помиляється, вибуває з гри. А переможці одержують фішки. Гра проводиться два-три рази зі зміною учасників.

4. Гра «Чарівне колесо»

Учні разом з учителем стають у коло. У руках клубок, який діти пе­редають по колу, називаючи види транспорту. Клубок при цьому розмо­тується, мотузка утворює коло. Коли клубок знову передають учителю, діти беруться за руки і натягують мотузку. Учитель пропонує уявити, що коло — це чарівне колесо. Діти біжать один за одним, тримаючись за колесо, промовляють:

На колесі чарівному

По всіх країнах світу

Мчимо ми дуже весело

І всі радіють діти

IV. Щоденні новини

− Бережіть та цінуйте своє життя, адже воно у нас одне. Заповнення стенду та розгляд іниших знаків дорожнього руху. Визначення настрою дітей вкінці зустрічі.







Тема: «Сім чудес України»

Мета: розповісти дітям про сім чудес України; розвинути творчі здібності та уяву дітей, підвищувати їх культурний рівень; виховувати зацікавленість, любов до України.

Обладнання: пазли для картинки, ребуси,картки, синьо-жовті стрічки, ноутбук.

Хід ранкової зустрічі

I. Вітання

- Доброго ранку! —
Ми друзям бажаєм.
- Доброго ранку! –
Всіх друзів вітаєм.
Доброго ранку
тобі і мені.
Щирі слова
нехай линуть рясні.
- Доброго ранку, ___________ (ім'я дитини)!
- Доброго ранку, _______________________!
(Під час привітання потискують руки товаришеві, який поруч.)

II. Обмін інформацією

− Тема нашого сьогоднішнього заняття «Сім чудес України», на якому ми з вами дізнаємося дуже багато цікавого. Наша Україна − найкраща. А якими особливими місцями ми повинні гордитися, ми зараз з вами дізнаємося, поринувши у мандрівку.

Зараз мандруючи з вами, ми будемо по черзі знайомитися з «7 Чудесами України.

III. Групове завдання

1. «Загадки»

Для того, щобдізнатися, яке чудо перше, вам потрібно відгадати загадки.

Ми родились у долині,
У білесенькій хатині,
Коло вишень і калини.
За хатиною садок
І зелений моріжок,
Там багато є квіток.
Під горбом ставочок сяє,
Різна рибонька гуляє,
Качка з дітьми пропливає.
Як же зветься гарний край,
Де за ставом степ і гай
Пишно квітнуть, наче рай? (Україна)

У вінку зеленолистім,
У червоному намисті,
Видивляється у воду

На свою хорошу вроду. (Калина)

В мене є великий хист:
Я співаю, як артист.
Спів той радісний усюди
Дуже люблять слухать люди. (Соловей)

Сплелися у коло
Усі квіточки з поля.
Барвисті, душисті,
В стрічках шовковистих.
І кличе в танок
Український…(Вінок)

Говорить доріжка —
Два вишитих кінця:
«Умий своє личко,
Щоб грязюка зійшла,
Щоб мене не забруднити,
Треба вчасно лице мити». (Рушник)

− Молодці, ви гарно справилися з цим завданням. І перше чудо України − Києво-Печерська Лавра. Це найбільший монастир, заснований у 1051 році монахом Антонієм та Феодосієм. Назва лаври «Печерська» походить від слова «печери», бо саме у печерах на її території оселялись перші монахи. Частими відвідувачами печерного монастиря були князь Ізяслав, син Київського князя Ярослава Мудрого та київська знать, яка жертвувала кошти на будівництво наземного храму та келій.

2. Складання пазлів

− Наступний нашим завданням буде скласти картину з пазлів та відгадати, що це за місто.

− Добре, ви справилися і з цим завданням. Тому наступним чудом світу є місто Кам'янець-Подільський. Національний історико-архітектурний заповідник "Кам'янець" є одним із найстаріших на території України. Загальна площа заповідника сягає 121 га та налічує майже 200 пам'яток архітектури. Неабиякий інтерес викликає і унікальний Замковий міст, що сполучає Старе місто із Замковим комплексом.

3. Гра «Ерудит»

− Подожуємо далі і наступним завданням буде скласти якогомога більше слів зі слова ШІСТНАДЦЯТИПОВЕРХОВИЙ

− Молодці. Наступне чудо України, яким ми можемо пишатися, тому що це відноситься до нашої Черкащини − є дендропарк «Софіївка». Можливо хтось з вас уже там бував, але хто ні, то я вам рекомендую побувати, тому що там справді дуже гарно. Його площа майже 180 га на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Дивовижні пейзажі, екзотичні рослини, античні скульптури, водойми, каскади, фонтани, кам'яні гроти – все це гармонійно поєднується і створює неповторну атмосферу казки. Цей шедевр вражає відвідувачів своєю красою вже понад 210 років.

4.Ребуси

− Наступний чудом України − є Софія Київська. Найвеличнішою спорудою Національного заповідника "Софія Київська" є Софійський собор – всесвітньо відома пам'ятка архітектури.

5. Гра «Вірю-невірю»

1. Олені дуже люблять їсти банани.

2. Одна волосина може витримати вагу до 3 кг.

3. У слона є коліна.

4. Тварина з найбільшим мозком по відношенню до тіла − мурашка.

5. Квітка може з'їсти муху.

− Наступне чудо України Херсонес Таврійський. Херсонес Таврійський – таку назву носило місто, засноване давньогрецькими колоністами понад дві з половиною тисячі років тому на південному заході Кримського півострова. Місто дійсно було розташоване на невеличкому півострові поміж двох бухт. Територія Херсонеса досліджується археологами уже 180 років.

6. Гра «Зайве слово»

Парта, книга, ручка, м'яч

Морква, гарбуз, огірок, яблуко

− 6 наше наступне чудо острів Хортиця. Яка це тільки краса! Острів Хортиця – найбільший острів на Дніпрі.

7. Плетіння браслета з синьо-жовтих стрічок

− 7 чудо нашої держави − Хотинська фортеця. Хотинська фортеця – свідок численних війн та баталій. У Хотинській фортеці проводилися зйомки багатьох художніх фільмів

IV. Щоденні новини

https://www.youtube.com/watch?v=hbCWPIJhTmA

Розгляд книги про дендропарк «Софіївка»

Тема: Хто вони - винахідники?

1. Вітання

Ø Вправа «Павутинка»

Діти у колі по черзі передають одне одному клубочок зі словами-побажаннями, звертаючись по імені. Не відпускаючи нитку, передають її наступному. Таким чином створюється «павутинка».

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Хто вони — винахідники?»

— Якщо поглянути довкола, ми побачимо багато різних предметів. Чи можна знайти відповідь на запитання: хто винайшов ці речі? Чи відразу з'явилися всі предмети і механізми?

— Усі предмети довкола нас винайшла людина у різні часи. Ми навіть не замислюємось над тим, як з'явився на світ, наприклад, велосипед, коли було винайдено метро, хто придумав Інтернет...

— Ви вже знаєте, що таке винахід (те, що винайдене, зовсім нове, не відоме до цього; це результат інтелектуальної діяльності людини в будь-якій сфері життя). Авторів відкриттів називають винахідниками.

— Хто такий винахідник? (Це людина, яка вигадує, створює під час творчої роботи щось нове, не відоме раніше.)

— Чи знаєте, хто такий Архімед?

Великий учений Архімед, який народився й жив у Стародавній Греції, був видатним інженером-винахідником свого часу. Йому належать понад сорок винаходів, зокрема «архімедів гвинт», планетарій, механізми для підняття важких речей, бойові метальні машини. Також Архімед запропонував зручний спосіб обчислення площі різних геометричних фігур: трикутника, кола, циліндра, конуса.

  • 3. Групове заняття

Ø Робота в мобільних групах

У кожної групи — листок ознайомлення з винаходом, куди група записує основні дані.

ПРАВИЛА РОБОТИ

Кожен стіл має номер.

Група починає працювати за тим столом, за яким сидить зараз, на початку уроку.

Кожна група опрацьовує певний матеріал (текст, ілюстрації) та заповнює аркуш ознайомлення з винаходом.

За сигналом учителя група пересідає за інший стіл (перша група — за другий стіл, друга група — за третій та ін.), де працює у такий самий спосіб.

Після завершення роботи група опиняється на своїх робочих місцях (як на початку уроку).

За кожним столом група працює протягом 3 хв.

Ø Орієнтовний матеріал для роботи в групах

КОЛЕСО

Колесо — одне з найважливіших винаходів людства. Первісна людина користувалася каменем чи палицею, що були під ногами, а ось колеса в природі не існувало. Вантажі переміщали за допомогою транспорту, що нагадував сучасні сани.

Перші колеса були суцільними, їх відрізали від товстої колоди, потім здогадалися зшивати з кількох дощок. Колесо дуже довго вдосконалювали. Через багато-багато років придумали виготовляти з дощечок обід зі спицями. Таке колесо було схожим на сучасне.

Винахід колеса сприяв розвитку ремесел. Колесо було застосовано в гончарному крузі, млині, прядці, токарному верстаті, а також у різних наукових інструментах.

СІРНИКИ

У які тільки способи люди не здобували вогонь до появи сірників! Терли одну об одну дерев'яні поверхні, вибивали іскру кремнієм, намагалися зловити сонячне проміння крізь шматочок скла. А коли це вдавалося зробити, дбайливо підтримували жар у глиняних горщиках.

Уперше сірники з'явилися у Європі. Винаходу перших «сухих» сірників світ зобов'язаний англійському хімікові Джону Вокеру. Удосконалювати винахід продовжили французький хімік Шарль Соріано, шведський хімік Йохан Лундстром. 1889 року Джошуа Пьюсі винайшов сірникову коробку.

ЗУБНА ЩІТКА

Людство почало піклуватися про гігієну порожнини рота дуже й дуже давно.

Найдавнішим зразком зубної щітки можна назвати дерев'яну паличку, розмочалену з одного кінця й загострену з іншого. Виготовляли такі «щітки» зі спеціальних порід дерева, що містять ефірні олії, й відомих своїми дезінфікувальними властивостями.

Для того щоб з'явився більш-менш схожий на сучасну зубну щітку інструмент, потрібні були століття. У Китаї придумали прикріпити до ручки з бамбука невелику кількість щетинок сибірського вепра (кабана). Використовували цю щітку без зубної пасти або порошку.

У Європі зубна щітка спочатку не прижилася. Однак поступово вона почала входити в життя європейців, чому сприяла поява книги «Трактат про зуби» французького дантиста Пьєра Фошара, у якій автор стверджував, що зуби потрібно чистити обов'язково, причому щодня.

1937 року фахівці американської хімічної компанії Du Pont винайшли нейлон — синтетичний матеріал, з якого почали виготовляти зубні щітки.

ВЕЛОСИПЕД

Хто винайшов велосипед? Точну відповідь на це запитання дати не можна, адже винахідниками є відразу троє людей: барон Карл фон Дрез, Макміллан Кіркпатрік та П'єр Лалман.

Однак ці винахідники не були знайомі між собою, тому вважають, що прототип знайомого нам велосипеда розробив французький винахідник П'єр Лалман. Він запатентував свій винахід 1866 року. Ця дата ввійшла в історію.

Отже, велосипед створили одночасно троє людей, але офіційним винахідником уважають саме П'єра Лалмана.

Зараз деякі країни важко й уявити без велосипедів. Прикладом є Голландія, Копенгаген. Та і всю Європу не можна уявити без велосипедів! У багатьох країнах вони давно вже стали звичним явищем.

МЕТРО

Як виникло метро? Ідея виникла під час спостереження за морським молюском, який пробурює своєю раковиною отвори в уламках затонулих кораблів.

Метро, в тому вигляді, у якому ми уявляємо його зараз, придумав лондонець Чарльз Пірсон. Перша лінія метрополітену була побудована в Лондоні (Велика Британія). Вона була завдовжки всього 3,6 км.

Спочатку люди спускалися в метро на ліфтах, але з винаходом ескалатора 1911 року кількість ліфтів зменшилася. Один ескалатор здатний замінити п'ять ліфтів. Ескалатори поклали край чергам на станціях лондонського метро.

ІНТЕРНЕТ

Інтернет став незамінною частиною нашого життя. Зараз більшість із нас не уявляють життя без цього геніального винаходу.

Навіщо спочатку придумали Інтернет? 1957 року Америка вирішила убезпечити себе на випадок війни. Міністерство оборони США вперше замислилося над надійним засобом передавання інформації. Розробити комп'ютерну мережу доручили відразу чотирьом американським університетам.

1969 року талановита група вчених створила комп'ютерну мережу під назвою ARANET.

Увесь цей час комп'ютерна мережа була доступна обмеженій кількості людей. 1991 року Всесвітня павутина стає загальнодоступним винаходом Сполучених Штатів. 1997 року можна було нарахувати близько 10 мільйонів комп'ютерів, підключених до Інтернету. Обмін інформацією через Інтернет став дуже популярним.

Винахід

Коли винайдено?

Застосування

Колесо

Зубна щітка

Сірники

Велосипед

Метро

Інтернет

Ø Робота в парах. Складання кросворда

— Спробуйте скласти кросворд, розташовуючи у клітинках слова — назви винаходів, з якими ми сьогодні ознайомилися.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Мене найбільше зацікавила інформація про винахід...

Найважливішим винаходом людства є...

У світі є багато цікавих речей, які...

Тема: Чи можу я бути винахідником?

1. Вітання

Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Діти вітаються по колу, звертаючись одне до одного на ім'я і торкаючись долоньками.

— Доброго ранку, Марійко! Мені дуже приємно тебе бачити.

— Доброго ранку, Андрійку! Я рада, що ти прийшов.

Ø Обговорення правил ранкової зустрічі

— Нашим привітанням ми створили спокійний, гарний настрій, адже якусь важливу справу краще починати з гарним настроєм. А тепер згадаймо правила наших ранкових зустрічей.

Уважно слухати одне одного.

Підводити руку, якщо хочеш щось сказати.

Говорити голосно і чітко.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Чи можу я бути винахідником?»

— Хто такий винахідник?

— Як народжуються винаходи?

— Чи можна бути винахідником у наш час?

Щось відоме і нове

Зустрічає скрізь тебе.

Все уважно розглядай,

Точну відповідь шукай.

Щоб помилок уникати,

Треба розум розвивати,

Гостре око, слух, терпіння,

І тоді прийде уміння,

І про тебе накінець

Люди скажуть: «Молодець!»

Ø Діалог-розмірковування «Яким має бути справжній винахідник?»

Ø Перегляд відео «Історія виникнення LEGO» (https://youtu.be/ vt_soJ1Uj00)

Оле Кірк Крістіансес в Данії разом зі своїм сином Готфрідом Кірком Крістіансеном зайнявся виробництвом дерев'яних кубиків. Нову компанію з виробництва іграшок Крістіансен назвав Lego, з'єднавши два датських слова — leg і godt («грати» і «добре»). Дерев'яні кубики на той час не були вже новиною. 1947 року. Оле Кірк придумав зробити їх пластмасовими з ідентичними штирями, що дало можливість з'єднувати їх одне з одним.

— У якій країні та ким було винайдено кубики LEGO?

— Чи відразу вдалося досягти результату?

— Що наші герої для цього робили?

— Як ви розумієте слова «кожна деталь має значення»?

  • 3. Групове заняття

Ø Дослідження «Як змінювалися знайомі нам речі»

— Спробуймо побути дослідниками!

Діти дізнаються, як виглядали у минулому об'єкти, якими ми зараз користуємося (іграшки, книги, холодильник, автомобіль тощо). Розмірковують, у чому полягає їхнє удосконалення та навіщо їх необхідно було змінювати.

Ø Робота в групах

— Спробуйте у групах сконструювати, винайти цікаві власні винаходи з кубиків LEGO. Придумайте назву і презентуйте у класі свої винаходи, доведіть їхню необхідність у нашому житті.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Сьогодні я спробував(ла) винайти...

У мене є ідея, як винайти...

Винахідником можна бути і в наш час.

Тема: Як винаходи людей змінюють світ?

1. Вітання

Ø Вправа «Подаруймо посмішку»

Усі утворюють коло, посміхаються. Під музику підходять одне до одного, обіймаються, потискаючи одне одному руку. Потім кожен шукає іншу пару. І так — доти, доки лунає музика. Кожен намагається обійняти якомога більше учасників та із закінченням музичного фрагмента швидше повернутися на своє місце.

  • 2. Обмін інформацією. Тема дня «Як винаходи людей змінюють світ?»

Ø Бесіда «Винаходи навколо нас»

Обговорення з дітьми, якими винаходами ми користуємося у повсякденному житті, хто їх створює.

— З якими винаходами ми зустрічаємось щодня?

— Чому ви вважаєте, що це винаходи?

— Якими з них ви найчастіше користуєтесь?

— Без яких винаходів ви не можете обійтися, а які можете замінити іншими предметами?

Ø Слухання й обговорення статей із журналу «Пізнайко»

СТАНЬ НА ХВИЛИНКУ ФАРАОНОМ

Хочеш хоч на хвилинку стати фараоном? Тоді сядь у крісло чи на стілець, притулися до спинки, високо підніми голову, уявивши себе фараоном на троні. Бо саме трон був прапрапрадідусем сучасних стільця і крісла.

Винахідниками стільця вважають давніх єгиптян. До того люди сиділи тільки на лавах і табуретках. Але ж не годилося фараонові сидіти на табуретці! Тож і змайстрували давні теслі трон і приладнали до нього спинку та поруччя (підлокітники).

Стілець чи крісло в давніх римлян свідчили про високе становище власника. Як у нас нині престижно мати мобілку, так у них було престижно мати стілець.

У наш час стілець став дешевим і зручним. Він прийшов у будинки простих людей, підкорив увесь світ. Нині є різноманітні стільці й крісла: підвісні, такі, що їздять на коліщатках, змінюють положення, перетворюються на ліжко...

А завдячувати за ці зручні меблі треба фараонам.

ВІД «ШЕПТУНЧИКА» ДО МОБІЛКИ

Хочете змайструвати телефон? Візьміть дві сірникові коробки, між ними протягніть нитку — і «говоріть» із другом, який перебуває у сусідній кімнаті. Авжеж, нитка лише щось «шепотітиме», але ж ви знаєте: то говорить друг, і йому ви потрібні. Подібний телефонний пристрій археологи знайшли в одному зі старовинних палаців у Перу. Там мотузок з'єднував не сірникові коробки, а посудини з гарбузів. Тому давньому телефону — не менше тисячі років. Попередників у телефону було багато, але справжній винайшли відразу двоє людей.

Першим винахідником телефону вважають Олександра Белла. Його телефон говорив тихо, хрипів, але інженер уперто вдосконалював свій винахід. А вже за рік в Америці було відкрито телефонну станцію.

Сучасні телефони вміють не лише передавати звук на відстань. Вони запам'ятовують номери і самі з'єднують з абонентом.

А нині ми маємо ще й мобілки — телефони без дротів. Про таке раніше можна було прочитати лише у фантастичних творах.

— Що нового ви дізналися, прослухавши статті із журналу «Пізнайко»?

— Які відкриття зробили для себе?

  • 3. Групове заняття

Ø Робота в парах. Вправа «Обери правильне твердження»

— Позначте символом 7 твердження, з якими ви погоджуєтеся.

[  ]Винахідником може стати будь-хто, навіть дитина.

[  ]Винахідник має дбати лише про вигоду від винаходу.

[  ]Винахідник обов'язково повинен бути професіоналом своєї справи.

[  ]Винахідник повинен упевнитись у технічній досконалості свого витвору.

[  ]Винахідниками не народжуються — ними стають.

  • 4. Теми для Щоденника вражень

Винаходи людей змінюють світ.

Якби я був(ла) найкращим винахідником у світі, то...

Винахідниками не народжуються — ними стають.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати