Протоколи комплексної психологічної діагностики
Додайте текст тут...
Ч. Анна Володимирівна
Вік: 8 років
Стать: жіноча
Стан здоров'я: здорова
Навчається: у ліцеї
Виховується у повній сім`ї, має сестру, взаємовідносини у сім`ї нормальні.
Дівчинка має приємну зовнішність, охайно виглядає. Поведінка- конструктивна. Нахилів до деструктивної поведінки не виявлено. Справляє позитивне враження: вихована, спокійна, життєрадісна дівчинка.
Анна перебуває у соціальних обставинах, які є сприятливими умовами для набування нею нових якостей.
Переважаючий настрій- веселий. Ступінь емоційної збудливості- середній, проявляється схильність до тривожності, що впливає на емоційну стійкість в напружених ситуаціях. Невдачі часто засмучують дівчинку, але не на тривалий час. Проявів соціально-психологічної дезадаптації не виявлено. Здобувачка освіти добре соціалізована, легко йде на контакт та знаходить спільну мову з іншими.
Виражена екстраверсія та помірний нейротизм.
Має мотивацію вивчати щось нове, задає питання, проявляє цікавість до різних видів діяльності. Помітно, що для дитини важливе прийняття та визнання з боку оточуючих. Спільні ігри, спілкування з дорослими та однолітками є сильними мотиваторами для дитини.
Анна має середній рівень розвитку когнітивної сфери та пізнавальної активності. Темп сприйняття та осмислення навчального матеріалу нормальний.
Рівень загальної обізнаності достатній. Мислення наочно-дійове. Операції аналізу, синтезу, абстрагування розвинуті на середньому рівні. Групує предмети за родовими та функціональними ознаками , встановлює причинно-наслідкові зв'язки.
Увага не стійка, мимовільна, слабо концентрована, потребує періодичного переключення. Легко відволікається на сторонні подразники. Довільність недостатня.
Працездатність помірна. Дитина швидко втомлюється, потребує періодичної зміни видів діяльності. Потребує постійної організуючої допомоги дорослого у вигляді підказок, зразків, спрощеної інструкції, опори на наочний матеріал та позитивної підтримки.
Зорове сприймання в межах вікової норми. Дитина виконує більшість завдань, що не потребують додаткових словесних пояснень (за аналогією чи наведеним зразком).
Пам'ять зорова, образна. Краще запам'ятовує, щось яскраве та цікаве, ніж вербальний матеріал.
Емоціно-вольова сфера нестійка. Поведінка та настрій не стабільні, мінливі. Схильний до спонтанної поведінки та реакцій відмови. Мають місце збудливість та протестні реакції. Надає перевагу ігровій діяльності.
Позитивні риси особистості дитини, на основі яких можна будувати корекційну роботу: допитливість, доброта, товариськість.
В. Олексій Олександрович
Вік: 6 років
Стать: чоловіча
Стан здоров'я: має розлади поведінки
Навчається: у ліцеї
Хлопчик має приємну зовнішність, досить охайно виглядає. Поведінка- деструктивна. Справляє враження бешкетника.
Виховується у повній сім`ї, має брата та сестру, взаємовідносини у сім`ї нормальні.
Олексій проявляє гіперактивність у поведінці. Піддатливий зовнішнім впливам (навіть незначний сторонній подразник відволікає увагу дитини від діяльності; не докладає зусиль до виконання завдання, робить лише те, що цікаво; не доводить почату справу до кінця. Учень не співзвучний з емоційним станом оточуючих, емоційні прояви хлопчика спонтанні; дратівливий, збуджений. Часто демонструє швидку зміну емоцій, бурхливі реакції на обставини, що склалися; вередування.
В комунікативній діяльності нестабільний (швидко переходить від одного настрою до іншого: то веселий, сміється то починає одразу плакати; інтерес до співпраці епізодичний, поверховий, не стимулюючий діяльність.
Хлопчик не звертає увагу на зауваження, інколи відмовляється від співпраці . Має труднощі у виконанні завдання, яке потребує тривалого зосередження уваги, але завдання, яке його зацікавило виконує охоче.
Темп роботи і працездатності знижені, швидко втомлюється (дестабілізується).
В режимних моментах проявляє негативізм. Відмовляється виконувати інструкції педагогів. Створює конфліктні ситуації.
Рівень працездатності не рівномірний , темп роботи сповільнений з елементами астенії. Інтерес до розв'язання навчальних завдань залежить від яскравості та цікавості навчального матеріалу. Хлопчик швидко втомлюється, потребує постійної підтримки та мотивації . Сприйняття та осмислення нового навчального матеріалу сповільнені.
Увага мимовільна. Стійкість уваги в межах 10 хвилин у випадках коли завдання для дитини є простими цікавими та зрозумілими. Потребує періодичних змін видів діяльності та переключення уваги у випадках більш інтенсивної роботи.
Пам'ять зорова, образна, мимовільна. Краще запам'ятовує матеріал з використанням наочності. Для запам'ятовування матеріалу потребує багаторазового механічного повторення. Для кращого розуміння матеріалу потребує додаткових пояснень.
Мислення наочно-дійове. Рівень розвитку процесів узагальнення абстрагування та класифікації достатній. Здатність до аналітико-синтетичної діяльності знижена. У серії простих матеріалів виділяє суттєві ознаки від несуттєвих, групує за функціональними та родовими ознаками, більш складні завдання даються важче і потребують додаткового пояснення та допомоги дорослого.
Позитивні риси особистості дитини, на основі яких можна будувати корекційну роботу: допитливість, доброта, товариськість.