Характеристика класу

В класі навчається 34 учня – 17 хлопців і 17 дівчат. Віковий склад 7-8 років. Колектив сформувався в 2022 році під час набору дітей до першого класу . Більшість навчається у даній школі з першого класу.
В колективі немає угрупувань і явних лідерів також.
Між учнями триває формування згуртованості, формуються ціннісно-орієнтаційні уподобання , почуття колективізму. Учні часто прислухаються до думки класного керівника та звертаються за порадою. У класі немає учнів, які перебувають в ізоляції від інших.
Взаємини між хлопцями та дівчатами дружні ,вони легко знаходять спільну мову. Дітей пов'язують спільні інтереси: ігри на перервах, сусідство на вулиці, сидіння за партою .Товаришують і в школі і поза нею. Самостійно організовують своє робоче місце до уроку. На перервах часто грають в ігри разом.
Більшість учнів дотримуються правил поведінки на уроці та перерві ,але без порушень не обходиться Фізичний розвиток дітей задовільний.
Громадянська зрілість класу перебуває на початковому етапі формування. Тема України посідає важливе місце у їхньому житті. Діти з цікавістю вивчають минуле та сучасне України, знайомляться з гербом, прапором, гімном (часто додають символіку України до своїх малюнків чи виробів). Їм прищеплюють навички дисциплінованості, дають уявлення про право та мораль. У школярів розвивається інтерес до прав людини, виховується почуття справедливості, відповідальності, товариськості, колективізму, співпереживання, неприйняття зла, людської гідності.
Їхнє виховання націлене на розвиток патріотизму- любові до свого народу ,до України. І це дає результати: дітки щиро переживають за долю своєї батьківщини.
Пріорітетними цінностями є доброта, милосердя,толерантність,чесність, працелюбність,справедливість,патріотизм.
Діти схвалюють в своїх однокласниках доброту, чесність , готовність прийти на допомогу ,щирість, осуджують жорстокість, грубість .
Більшість дітей в класі мають гарну успішність. Всі діти вміють читати, списувати ,писати під диктовку, виконувати певні завдання. Є учні яким не вдається працювати самостійно ,вони потребують допомоги вчителя. Більша частина дітей охайно працює в зошитах. Декілька учнів мають нестійку увагу, тому їм важко зосередитися . Діти мають гарну пам'ять та залюбки вчать вірші за власним бажанням. Всім учням подобається виконувати доручення вчителя.
На уроках діти намагаються дотримуватися правил поведінки, більшість уважно слухає вчителя.
До списування ,підказок ,шпаргалок ставляться негативно. Вчитель привчає дітей працювати самостійно без сторонньої допомоги.
Діти прислуховуються до думки своїх товаришів по класу ,але їм ще тяжко знаходити спільну мову при розв'язанні конфліктів.
Після уроків частина дітей залишається на групу подовженого дня, де вони виконують домашні завдання та спілкуються з однолітками. Також учні відвідують різні гуртки, спортивні секціїї та ходять в музичну школу.
В основному діти сприймають зауваження нормально і намагаються виправити допущені помилки.
В класі переважає хороший настрій ,тому що взаємини між учнями ґрунтуються на взаємодопомозі та дружбі.
Діти співвпереживають один одному і у разі необхідності готові прийти на допомогу, тому невдачі класу хвилюють всіх учнів без виключень. Вчаться контролювати та регулювати свої емоції.
Класу ще тяжко швидко і самостійно приймати рішення та доводити справу до кінця ,тому їм потрібна допомога вчителя.
Особистість класного керівника займає важливе місце у класі. Вчитель створив сприятливі умови для формування особистостей учнів, розвитку їх задатків, можливостей та талантів. Педагог є авторитетним дорослим для учнів. У спілкуванні з учителем учні уважні, ввічливі, стримані, тактовні. Класний керівник класу створив умови у яких діти почувають себе безпечно. Він постійно підтримує , заохочує і намагається зрозуміти. Діти люблять і поважають свого класного керівника .
Вчитель вдало застосовує індивідуальний та диференційований підходи, враховуючи індивідуальні особливості кожної дитини.
У цілому клас згуртований, успішний у навчанні, з достатнім рівнем самоорганізації.
Для покращення мікроклімату класного колективу необхідно:
- Проводити регулярні бесіди з дітьми ,схильними до порушень дисципліни. Тісна співпраця з батьками цих дітей.
- Забезпечення допомоги у навчанні для учнів ,які мають проблеми з вивченням певних предметів.
- Організовувати позакласні заходи з метою більшого згуртування класного колективу.
- Активізувати батьківський колектив .