Аналіз виховного заходу

Дата: 20.02.24
Клас: 2-Д
Місце проведення: класна кімната
Час проведення: 40 хвилин
Кількість присутніх: 32
Тема: Вивчаємо права та обов'язки разом з казковими героями
Мета: провести бесіди з учнями про важливість дотримання правил та виконання обов'язків у цікавій формі; формувати життєву компетентність ; виховувати вміння організовувати своє дозвілля, самостійність, дисциплінованість; розвинути вміння і навички правильної поведінки у школі, вдома, в соціумі.
Тема є актуальною ,оскільки діти повинні знати свої права та обов'язки Тема відповідає віковим особливостям учнів.
Вступну частину розпочато з пояснень для чого взагалі потрібні права та обов'язки в житті людини та чи можливо обійтися без них. Дітям було задане запитання – Які права їм відомі?, на яке вони активно почали висловлювати свої міркування.
Реалізація виховної години відбулась у формі казки, де різні казкові герої розповідали про те, які права були порушені у їхньому випадку. Наприклад :
Злочин в казці ми знайшли
Як Дюймовочку у сні
Викрадали прямо з ліжка
Жаби дві ось тишком-нишком.
Вчитель підтримував контакт з учнями на протязі всього заходу. Був уважним до їх зауважень, між класом не виникало бар'єрів у спілкуванні, вчитель не порушував межу між лекцією і бесідою. Діти заохочувались до проведення дискусій, в яких не ігнорували жодного ,всі висловлювали свої думки.
Зміст повністю відповідав меті, мала місце відповідність між метою, методами проведення .Фрагментом виховного заходу, що вдався найкраще були ситуації для обговорення – це й не дивно, адже саме в цьому учні мали змогу проявити себе як найкраще. Проте створювали значний шум при обговоренні, кожен хотів висловитися і перекрикував всіх інших. Та кожного учня було почуто та обговорено його думку.
В загальному поведінка дітей - задовільна, зауважень від вчителя не було. Вчитель пояснила важливість даної теми, тому діти свідомо дотримувалися дисципліни та уважно слухали.
До початку заходу у вчителя був чіткий план проведення години спілкування. Захід був послідовний ( етапи дотримуються).
Вчителька раціонально виклала матеріал – дотримувалась структури. Що й допомогло у проведенні заходу. Ліричні відступи були невеликі, чітко поставлені запитання максимально зменшили ризик неправильної відповіді. Захід закінчився вчасно.
Для реалізації мети, а також підсилення інтересу учнів до теми, розвитку образного мислення, педагогиня використала і роздатковий матеріал (пам'ятки «Мої права та обов'язки»), малюнки казкових героїв, картки небезпечних ситуацій.
Захід був послідовний, доцільно підібрані методи і методичні прийоми роботи. Матеріал години спілкування вражав своєю актуальністю, насиченістю, змістовністю. Були дотримані усі принципи навчання .Захід був емоційно насичений .
Розумова діяльність учнів – осмислення почутого, участь в обговоренні .
Захід відповідає плану виховної роботи класного керівника.
На мою думку, вчительці вдалося створити сприятливі умови до проведення заходу. Вона володіє високим рівнем педагогічної майстерності ,організаторськими та комунікативними здібностями. Їй вдалося реалізувати поставлену мету і завдання. Поспілкувавшись з учнями після виховної години, винесла з розмови, що їм теж бесіда сподобалась. Основний акцент під час проведення виховного заходу був зроблений на формуванні життєвої компетентності.