Інтерактивне заняття


«СНІД- це вже поряд!»

МЕТА: закріпити знання учнів про ВІЛ та СНІД, шляхи передачі. Формувати бажання знати більше про попередження цієї хвороби, бажання захистити себе та своїх близьких. Дати знання про інфекції, що передаються статевим шляхом та способи їх попередження. Виховувати людину несхильну до ризикованої поведінки, сприяти формуванню поваги та толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих.

ЧАС: 45 хв.

КЛАСИ: 9, 10, 11

ПОНЯТТЯ ДЛЯ ЗАСВОЄННЯ: ВІЛ, СНІД, шляхи передачі, ІПСШ, засоби запобігання інфікуванню та захворюванню, збудники інфекції.

ОБЛАДНАННЯ: аркуші паперу з абревіатурами ВІЛ, СНІД, ІПСШ. Ручки, аркуші, маркери, скотч, картки з ситуаціями, шапочки з написами професій, анкета «Що я знаю про ВІЛ, СНІД?».

ХІД ЗАНЯТТЯ:

· Привітання

Мета: сформувати емоційно сприятливий клімат у групі.

  • Назвати своє ім'я та особливість характеру на першу літеру свого імені.
  • Оксана, я організована, оптимістка..
  • Інна, я інтелігентна, ініціативна…

2. Вправа «Незакінченні речення».

Мета: актуалізувати уявлення учасників про дружбу та кохання. «Дружба та кохання в нашому житті».

  • Продовжте речення:

Життя – це….

Дружба – це …

Кохання – це…

Статеві стосунки – це….

ВІЛ – це ….

СНІД – це…

Вагітність – це…

Аборт – це…

3. Мозковий штурм «Що ми знаємо про СНІД?»

Мета: визначити, що учасники знають про СНІД і шляхи його передачі.

  • Що таке СНІД?
  • Що таке ВІЛ?
  • Шляхи передачі ВІЛ від однієї людини до іншої?
  • Коли ВІЛ не передається?

4. Інформаційне повідомлення «СНІД. Шляхи передачі. ІПСШ»

Мета: дати інформацію про ВІЛ, СНІД, ІПСШ. Шляхи передачі і не передачі ВІЛ. Активізувати увагу учасників і підготувати їх до подальшої роботи.

  • Шановні учні! Сьогодні ми зібралися тут невипадково! 1 грудня 1988 року зареєстровано першу смерть від СНІД в Україні, і 1 грудня оголошено днем боротьби зі СНІДом. Червона стрічка – символ усвідомлення важливості проблеми ВІЛ – інфекції та СНІДу. Це просто петелька з червоної тканини, символ протесту проти необізнаності, проти дискримінації людей, що живуть з ВІЛ/СНІД. Мільйони людей з різних країн та континентів носять на грудях червону стрічку 1 грудня кожного року. Цей символ створив художник Франк Мур в квітні 1991 року.
  • Отже тема нашого уроку «СНІД. Здолаємо разом» Що ж таке ВІЛ, СНІД ?
  • Це абревіатури, в яких кожна буква несе собі певну інформацію. (повісити аркуші паперу).
  • Вірус – це збудник захворювання, імунодефіциту – це відсутність захисної реакції системи організму. Коли ВІЛ попадає в організм людини, розвивається інфекційна хвороба, що приводить до СНІД. СНІД – це заключна стадія –інфекції, коли імунна система людини не може протистояти інфекційним та раковим захворюванням,що приводить до смерті.

- Шляхи передачі ВІЛ:

1. Інтимна статева близькість (статевий контакт з ВІЛ- інфікованою людиною).

  • Внутрішньовенне введення лі­карських засобів чи наркотичних ре­човин. Нанесення татуювань, ритуа­лів, що пов'язані з використанням людської крові ( користування спільним гострим предметом голкою, шприцом, бритвою…)
  • Переливання крові.
  • Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини, під час вагітності, годування груддю та пологів.
  • Трансплантація органів.
  • ВІЛ не передається:
  • Спільний верхній одяг.
  • Рукостискання.
  • Спільне користування фонтанчиком для питної води, туалетом, унітазом.
  • Через посуд, їжу.
  • Домашніх тварин.
  • Чхання та кашель.
  • Контакти в громадському транспорті.
  • Обійми, дружні поцілунки.
  • Монети та паперові гроші.
  • Постільну білизну.
  • Рушники, мило, мочалку.
  • Укуси комарів, комах.
  • Плавання в басейні.
  • Дверні ручки та спортивне знаряддя.
  • ІПСШ – це інфекції, які передаються статевим шляхом. Сюди належать сифіліс, гонорея, хламідіоз, трихомоніаз, ВІЛ, СНІД та інші. Мікроорганізми потрапляють в організм людини під час статевих контактів. Потім вони розмножуються і розвиваються самостійно. На жаль на сьогодні ще не винайдено таких ліків та вакцини, які спроможні повністю вилікувати від ВІЛ, СНІДу.
  • Після проникнення ВІЛ в організм, починають вироблятися антитіла для боротьби з вірусом. Саме ці антитіла й виявляє аналіз крові на ВІЛ. Антитіла з'являються не одразу, а лише через 3 – 6 місяців після зараження. Такий період, коли вірус уже в організмі є, а антитіла до нього ще не можна виявити, називається серонегативним вікном ( від лат. «сироватка»). У цей час аналіз крові на ВІЛ у людини, що заразилася, є негативним.
  • Тому, достовірні результати аналізу на ВІЛ можуть бути отримані не раніше ніж через три (а інколи шість) місяців після зараження. Починаючи з моменту зараження, незалежно від появи антитіл, людина з ВІЛ може заразити іншу людину при статевому контакті, переливанні крові, при годуванні грудним молоком.

· Анкета «Що я знаю про ВІЛ, СНІД?».

Мета: закріпити і систематизувати отримані знання про шляхи передачі ВІЛ.

Перевірка правильності відповідей разом з учнями.

· Слухання історії «Чому саме я?...»

  • Ніколи не міг подумати, що колись щось подібне може трапитись зі мною. Адже я нічим не гірше за інших, хоча і не краще, чому саме я?... Я як і всі мої однолітки навчався у школі, навіть успішно навчався, грав у футбол за збірну школи, поступив до престижного вінницького ВУЗу. У мене хороші батьки, благополучна сім'я, як то прийнято говорити. Я завжди намагався бути таким як усі, і це стало моїм вироком, я як і усі ще в шкільному віці вперше спробував алкоголь, цигарки. У вісімнадцять я зробив собі перший укол - спробував наркотики, знову ж таки, піддався атмосфері компанії, щоб не виділятись. Потім дози збільшувались…. А потім я зрозумів, що без наркотиків не зможу. Який з уколів став для мене фатальним я не знаю, але пів року тому у мене виявлено ВІЛ. Я до цього часу не можу змиритись з тим, чому так сталося, коли я переступив межу, з якої вже не зміг повернутися до здорового життя? Мені всього 26 років, а життя можна вважати загубленим, я не думаю, що за рік чи два я помру, але точно вже знаю, що моє життя чітко відміряне. Я ніколи не зможу в повній мірі насолоджуватись життям, я приречений, як це не страшно звучить. Єдине, чого я ніколи не зможу зрозуміти, - чому саме я?...

Сергій, 26 років. Вінницька область

· Гра «Вибери собі пару»

Мета: формувати у підлітків зробити усвідомлений вибір, відповідальну поведінку.

  • Учні одягають на голову написи з різними видами професій. Їх завдання вибрати собі пару. (крім професій є ще наркоман, алкоголік, ВІЛ – інфікований, курець, токсикоман)

· Розв'язування ситуацій.

Мета: на прикладі конкретних ситуацій навчити підлітків оцінювати ступінь ризику ВІЛ – інфікування. Формування толерантного ставлення до - інфікованих людей. Розвивати навички вільного рівноправного спілкування між юнаками та дівчатами.

( Поділ на 6 груп)

- Ситуація 1. Мені 16 років. Я завагітніла від свого хлопця…

Як сказати батькам про свою вагітність?

Як відреагує мій хлопець на вагітність? (обґрунтуйте відповідь)

- Ситуація 2. Юрі 15 років, він ВІЛ – інфікований. Юра не виглядає хворим, але швидко стомлюється. Він продовжує ходити до школи, але не знає, чи потрібно розповідати комусь про те, що він ВІЛ – інфікований.

Чи повинен Юра і далі відвідувати школу?

Чи повинен він розповісти комусь, що він ВІЛ – інфікований? Кому?

Як Ви відреагуєте, якщо він розповість про це Вам?

- Ситуація 3. Вадим після школи продає газети. Почув, що Олексій, який працює поруч з ним, хворіє на СНІД. Мати Вадима, дізнавшись про це, вимагає, щоб він покинув цю роботу.

Що Вадим повинен сказати мамі про шляхи передачі ВІЛ?

Чи повинен він залишати свою роботу?

Який ступінь ризику для Вадима інфікуватись, працюючи разом з Олексієм?

- Ситуація 4. Я працював кухарем, коли дізнався, що в мене виявлено ВІЛ, Узяв відпустку і поїхав світ за очі – побути наодинці із самим собою, подумати, як жити далі. Коли повернувся, мій шеф якимось чином уже дізнався про те, що я ВІЛ – інфікований, і показав мені на двері… Що мені потрібно зробити, аби суспільство зрозуміло, що потрібно боротися з вірусом, а не з людьми?

Чи правильно зробив шеф Олексія?

Що робити Олексію?

Як жити далі?

- Ситуація 5. Мені 16 років, і я зустріла чоловіка, за якого хочу вийти заміж.Він не пропонує мені статевих відносин, але мені б хотілося мати з ним близькість. Чи повинна я натякнути йому про секс, чи варто просто чекати? Чи нормально це?

Чи повинна дівчина вступати в статеві стосунки для того, щоб довести своєму другові, що вона його кохає?

Чому, на ваш погляд, у цієї дівчин7и виникла розгубленість?

Що їй робити? Допоможіть.

- Ситуація 6. Ви зіткнулися з ВІЛ – інфікованою людино, яка в розпачі. Життя для неї втратило сенс. Вона не знає що робити далі, до кого звернутися по допомогу.

Ваші дії? Щоб ви порадили цій людині?

Як би ви їй допомогли?

Яку б інформацію надали б?

9. Підведення підсумків.

- Чи відчули ви дискомфорт, негативні відчуття? Під час чого це було?

- Які повідомлення, ігри, вправи вам сподобалися?

- Що дізналися нового з цього заняття?

- Що корисного ви взяли для себе?

- Дякую всім за увагу. До наступних зустрічей!

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати