Аналізи уроків


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 22.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Математика

Тема : Ділення на 1. Ділення рівних чисел. Ділення нуля на число. Неможливість ділення на 0.

Мета : -формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з випадками ділення числа на одиницю і діленням рівних чисел, з випадками ділення нуля; розвивати вміння розв'язувати задачі на три дії; розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне

– формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою;

математична компетентність (виявлення простих математичних залежностей, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань);
компетентності в галузі технологій (формулювати припущення і робити висновки на основі проведеної практичної роботи дослідження);
навчання впродовж життя. 

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – урок засвоєння нових знань. Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно.

Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку. Етапи уроку були послідовними і логічними, що забезпечило дидактичну цілісність уроку. В структурі уроку чітко відбивалися особливості предмету. Вчитель застосовував диференційований підхід до учнів протягом всіх етапів уроку.

Зміст уроку повністю відповідав меті, запланованій на початку уроку. Матеріал уроку відповідав навчальній програмі і був побудований у відповідності з підручником, що сприяло гарному засвоєнню матеріалу учнями. Навчальний матеріал відповідав віковим особливостям .

Урок мав багато словесних , наочних та практичних методів навчання. З прийомів навчання було використано: прийом активізації уваги та прийом логічного порівняння. Методи і прийоми відповідали завданням уроку та віковим особливостям учнів, враховуючи індивідуальні особливості дітей.

Час був розподілений раціонально. Початок уроку не був затягнутим, діти були готові до уроку. Практична робота тривала не надто довго і форма сприймання матеріалу постійно змінювалась, тому діти не втомлювалися. Проведення фізкультхвилинки також попередила втомленість учнів. Діти бережливо ставилися до зошитів, коли працювали в них.

Загальна атмосфера класу була доброзичливою, діти хотіли працювати. Ніхто не викрикував з місця, усі піднімали руки. Одразу зрозуміло, що діти поважають вчителя, бо уважно слідкують і слухають його. Вчитель у свою чергу активно слідкував за роботою дітей , допомогав і направляв , якщо це було потрібно.

Педагог добре володіє класом, постійно спонукає до активної навчальної діяльності. Стиль та тон жвавий, що не дає дітям сумувати. Помітно, що вчителька зацікавлена своєю роботою і любить дітей.

Урок проведено на високому науковому та методичному рівнях. Матеріал викладено повно та доступно. Висновки послідовні та чіткі. На мою думку, діти добре засвоїли поданий матеріал. Мета, поставлена вчителем ,досягнута повністю.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 19.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Я досліджую світ

Тема: Спостереження за змінами в довкіллі

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із характерними сезонними змінами у живій та неживій природі; з причинами, що зумовлюють зміни у природі; вчити спостерігати за природними явищами та погодою у різні пори року, робити висновки; формувати вміння спостерігати за змінами в довкіллі; встановлювати причинно-наслідкові зв'язки між змінами в живій та неживій природі; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності дітей, зв'язне мовлення, мислення, пам'ять, спостережливість, позитивні емоції; коригувати пізнавальний інтерес; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, інтерес до природних явищ;

формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях.

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів. Завдання відповідають  віковим та пізнавальним можливостям учнів. Завдання спрямовані на розвиток пізнавальних та дослідницьких навичок.

З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – комбінований урок (вивчення нового матеріалу та закріплення).. Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно. Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку. Зміст уроку повністю відповідав меті, запланованій на початку уроку. Матеріал уроку відповідав навчальній програмі і був побудований у відповідності з підручником, що сприяло гарному засвоєнню матеріалу учнями. Навчальний матеріал відповідав віковим особливостям і був пов'язаний з життєвим досвідом учнів. Застосовані різні методи викладання, включаючи наочність та інтерактив. Проблемне вивчення використовується для стимулювання аналітичного мислення. Запитання та завдання спрямовані на розвиток критичного мислення.

Готовність класу до уроку задовільна. Мобілізація уваги проводиться ефективно. Робочі місця підготовлені. Класне приміщення готове до проведення уроку.

Активізація проводиться на всіх етапах уроку. Творча робота і застосування наочності сприяють підтримці інтересу та уваги.

Застосовуються різні методи обліку знань: усне опитування, письмові завдання, взаємоперевірка.

Застосовуються різні методи та прийоми для закріплення матеріалу. Вправи є цілеспрямованими та відповідають завданням уроку.

Наочність використовується ефективно, відповідає навчальним завданням.

Час був розподілений раціонально. Початок уроку не був затягнутим, діти були готові до уроку. Практична робота тривала 15 хвилин, згідно санітарно – гігієнічним вимогам і це дуже добре. Форма сприймання матеріалу постійно змінювалась, тому діти не втомлювалися. Проведення фізкультхвилинок також попередило втомленість учнів. Діти охайно працювали в зошитах.

Загальна атмосфера класу була сприятливою для вивчення нового матеріалу.

Зовнішній вигляд вчителя відповідав усім вимогам. Міміка у педагогині яскраво розвинена. Жести і міміка, підвищують емоційну значимість інформації, сприяють кращому її засвоєнню.

Красива, виразна постава педагога виражає внутрішню гідність особистості, привертає увагу до неї. Пряма хода, зібраність говорять про впевненість педагога у своїх силах, знаннях. Тон доброзичливий.

Ритм і темп уроку відповідають психофізіологічним особливостям учнів.

Заняття вийшло емоційно-насиченим завдяки різноманітності методів та використання цікавого матеріалу.

Учні проявляли інтерес до теми уроку, активно брали участь у обговоренні питань. Вони з повагою ставились до відповідей товаришів і оцінок учителя.

У процесі навчальної діяльності учні навчились зосереджувати увагу на уроці, навчились аналізувати, порівнювати, робити висновки, проявили творчі здібності під час виконання творчих завдань.

Мета уроку була досягнена, завдяки правильно застосованим методам та прийомам навчання. План уроку був виконаний. Зворотній зв'язок виокремлювався на таких етапах уроку, як актуалізація опорних знань та закріплення знань. Урок відповідав багатьом принципам навчання: принцип наочності, принцип науковості, принцип наступності та послідовності.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 20.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Математика

Тема: Таблиця ділення на 3

Мета: формування предметних компетентностей з теми «Множення та ділення», актуалізувати знання таблиці ділення на 2 та 3;удосконалювати вміння обчислювати вирази,розв'язувати здачі, розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне; формування ключових компетентностей. ; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати інтерес до вивчення математики, уважність;

 формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою;
математична компетентність (виявлення простих математичних залежностей, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань);
компетентності в галузі технологій (формулювати припущення і робити висновки на основі проведеної практичної роботи дослідження);
навчання впродовж життя.

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – урок засвоєння нових знань. Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно. Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку. Сім етапів уроку були послідовними і логічними, що забезпечило дидактичну цілісність уроку. Вчитель застосовував диференційований підхід до учнів протягом всіх етапів уроку.

Зміст уроку повністю відповідав меті, запланованій на початку уроку. Матеріал уроку відповідав навчальній програмі і був побудований у відповідності з підручником.

Учні прийшли на урок вчасно, були готові до роботи. Організація уроку була проведена вчасно і ефективно.

Вчитель використовував різні способи активізації пізнавальної діяльності учнів:

  • Постановка проблемних запитань.
  • Використання наочності.
  • Виконання практичних завдань.

Класне приміщення відповідає всім санітарно-гігігєнічним вимогам для проведення уроку.

Матеріал був науковим, але одночасно відповідав віковим та інтелектуальним можливостям дітей.

Учитель оптимально визначив обсяг поданої інформації і тим самим не перенавантажив дітей. Зміна діяльності та використання фізкультхвилинки також допомогли попередити втомлюваності дітей.

Урок систематичний та послідовний, матеріал пов'язаний з вже вивченими поняттями, що допомогло уникнути непорозумінь та сприяло легшому засвоєнню нової теми.

Вчитель досить ефективно впроваджує проблемне вивчення матеріалу, грамотно ставить проблемні завдання та створює проблемні ситуації, які сприяють розвитку аналітичного мислення учнів.

Учні на достатньому рівні самостійно опановують матеріал. Завдяки використанню самостійних завдань діти опановують вміння працювати без сторонньої допомоги.

Педагогиня використовувала різноманітні творчі завдання , пов'язані із множенням та діленням, що теж позитивно впливало на попередження втоми та стимулювання інтересу та уваги.

Застосування тестів, усних відповідей та індивідуальних опитувань дозволило вчителю отримати уявлення про рівень засвоєних знань учнів. З врахуванням цього, вчитель може адаптувати підхід до подальшого вивчення матеріалу. Вчитель звернув увагу на індивідуальні особливості учнів, використовуючи диференційовані завдання. Це сприяло залученню всіх учнів до навчання, незалежно від рівня їхніх знань.

Використання наочності, такої як малюнки, схеми, відео  сприяло легшому розумінню матеріалу учнями. Ефективність методичних прийомів та засобів наочності була високою.

Вчитель надав чітке завдання для домашньої роботи, яке відповідає вивченому матеріалу. Інструктаж про його виконання був деталізованим, що сприяло розумінню завдання учнями. Заохочення та підготовка учнів до виконання домашнього завдання була забезпечена. Вчитель надав достатньо часу для роз'яснень та відповідей на питання стосовно завдання.

Ставлення учнів до відповідей однокласників та оцінок вчителя є позитивним. Це свідчить про сприйняття класного колективу .

Активність, інтерес до навчання та здатність використовувати теоретичні знання для є важливими показниками особистісного розвитку учнів.

Урок математики був успішним з точки зору організації пізнавальної діяльності учнів. Вчитель вдало застосовував методи організації уваги, стимулював пам'ять та розвивав сприйняття та мислення.

Вчитель проявляє глибоке і повне знання матеріалу з теми "Таблиця ділення числа 3". Він чітко розуміє ключові поняття і може ефективно пояснювати їх учням. Вчитель демонструє великий інтерес до предмету, що стимулює учнів до активної участі та зацікавленості в математиці. Власна захопленість передається учням.

Тетяна Миколаївна виявляє високий рівень педагогічного такту, який дозволяє їй ефективно взаємодіяти з учнями. Вона уважно слухає питання та зауваження, стимулює активність та позитивні взаємовідносини в класі.

Вчитель має чисту та чітку дикцію, що полегшує розуміння висловлювань, темп мовлення відповідає темпу засвоєння і розуміння учнями матеріалу, виявляє високий рівень культури мовлення, дотримується правил граматики та використовує відповідну лексику. Вчителю вдається надати матеріалу образність, використовуючи конкретні приклади та ілюстрації. Мовлення емоційне та виразне, що допомагає створити позитивну атмосферу на уроці, виявляє високий рівень підготовки, володіє глибокими знаннями та має розвинені педагогічні навички.

Урок проведено на високому науковому та методичному рівнях. Вчитель виявив глибокі знання предмету та використовував ефективні методи навчання. Доступність викладу матеріалу на уроці була повною. Вчитель старанно адаптував матеріал до рівня розуміння учнів, що сприяло їхньому успішному засвоєнню. Послідовність і логічність висновків були чіткими. Вчитель систематично та послідовно переходив від одного етапу уроку до іншого, що сприяло легкому розумінню матеріалу.

Застосування наочності, інтерактивних вправ та диференційованих завдань забезпечило ефективне вивчення матеріалу. Вчитель раціонально використовував час на уроці. Кожен етап був чітко спланований, що дозволило використовувати час ефективно та продуктивно.

Здобуачі освіти на хорошому рівні засвоїли нову тему, вони активно взаємодіяли, відповідали на запитання та успішно виконували завдання.

Мета, поставлена вчителем на уроці, досягнута повністю. Учні продемонстрували розуміння та вміння застосовувати отримані знання на практиці.

Урок відзначається високим професійним рівнем вчителя, який виявляється в якісному викладі матеріалу, вдалим вибором методів навчання та успішному досягненні мети уроку. Учні активно долучаються до уроку, а їхні знання та навички демонструють хороший рівень розуміння предмету.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 23.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Українська мова та читання

Тема: Істоти та неістоти

  • Мета: Формування предметних компетентностей:

    розширити і поглибити знання учнів про іменник як частину мови; познайомити з термінами «назви істот» і «назви неістот»; учити розрізняти їх за характеристиками, ознаками; розвивати вміння класифікувати предмети, ставити запитання до слів, розвивати мовлення, пам`ять, пізнавальний інтерес; збагачувати словниковий запас учнів і вдосконалювати навички каліграфічного і грамотного письма.

    Формування ключових компетентностей:

    уміння вчитися: формувати здатність переключатися з одного виду діяльності на інший; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес;

    комунікативної: розвивати зв'язне мовлення, вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлювання; дотримуватися етичних норм мовлення, культури спілкування.

    самоосвітньої: через самостійну роботу в класі;

    здоров'язберігаючої: розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;

    соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

    загальнокультурної: дотримуватися правил поведінки на уроці;бачити прекрасне у природі і житті людей, берегти природу; виховувати любов до рідної мови та її багатозначності.

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – комбінований урок. Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно.

Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку. Зміст уроку повністю відповідав меті, запланованій на початку уроку. Матеріал уроку відповідав навчальній програмі і був побудований у відповідності з підручником, що сприяло гарному засвоєнню матеріалу учнями.

Урок мав багато словесних (вступна бесіда, пояснення практичної частини), наочних та практичних (виконання завдань у підручнику, робота в зошиті з друкованою основою, робота в парах) методів навчання.

Методи і прийоми відповідали завданням уроку та віковим особливостям учнів, враховуючи індивідуальні особливості дітей.

Для забезпечення свідомого і міцного засвоєння навчального матеріалу на уроці вчитель використав дидактичну гру «Веселковий диктант».

Час був розподілений раціонально. Початок уроку не був затягнутим, діти були готові до уроку. Форма сприймання матеріалу постійно змінювалась, тому діти не втомлювалися.

Загальна атмосфера класу була доброзичливою, діти хотіли працювати. Ніхто не викрикував з місця, усі піднімали руки.

Тетяна Миколаївна повністю пояснила завдання, які даються на домашнє опрацювання, вимоги до них ,надала приклади і роз'яснення, як визначати істоти та неістоти. Звернула увагу на охайність та каліграфічність у зошиті. Таким чином діти зрозуміли що і яким чином вони повинні виконувати.

Зовнішність вчителя відповідала загальним вимогам. Впродовж уроку педагогиня використовувала ефективні комунікативні навички, включаючи міміку та пантоміміку, доброзичливий тон поєднаний із вимогливістю що створило сприятливу атмосферу для вивчення нової теми.

Застосовувалися різні методи навчання для залучення різних типів уваги учнів таких як візуальна, аудіальна .

Вчитель має глибокі та обширні знання предмету. Чітко та вичерпно пояснює усі аспекти теми та відповідає на запитання стосовно матеріалу.

Педагогині властива висока захопленість предметом. Вона демонструє ентузіазм, який збуджує інтерес учнів до предмету.

Мовлення чітке, багате, образне та емоційне.

Урок було проведено на високому науковому та методичному рівнях. Вчитель виявив високий рівень педагогічної майстерності, володіє глибокими знаннями та вміло застосовує різні методи навчання.

Вчитель успішно впорався з усіма аспектами організації уроку та забезпечив ефективне навчання.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 19.02.24

Учитель- Алфьорова Алла Зіновіївна

Предмет- Музичне мистецтво

Тема: Пори року зустрічаються

Мета: Формування предметних мистецьких компетентностей: дати уявлення про відтворення пір року у мистецтві; формування ключових, мистецьких предметних та міжпредметних компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження в особистому та суспільному житті; всебічний художньо-естетичний розвиток особистості дитини, освоєння нею культурних цінностей у процесі пізнання мистецтва;

формування ключових компетентностей: вільне володіння державною мовою / здатність спілкуватися рідною (висловлювання своїх вражень від творів мистецтва, оцінювання власної художньо-творчої діяльності); культурна (любов та повага до української музики; толерантне ставлення до мистецтва різних народів); екологічна (спостереження, дослідження образів казки засобами мистецтва);

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми.

Мета сформована правильно відповідає віковим та інтелектуальним особливостям учнів.

Тип уроку- засвоєння нових знань. Тип уроку визначено доцільно для обраної теми. Місце в системі уроків і головна дидактична мета обрані правильно.

На урок здобувачі знань прийшли вчасно, були підготовлені, що заощадило час.

Класне приміщення було добре освітленим, провітреним і повністю готовим до проведення уроку.

Матеріал був пов'язаний із життям, що полегшило розуміння дітям.

На початку уроку вчитель використав цікавий прийом, щоб активізувати увагу учнів. Він попросив їх подумати, що б вони зробили, якби стали одною з пір року. Діти активно почали обговорювали це питання, тобто вчителю вдалося зацікавити.

Під час сприйняття нового матеріалу вчитель використовував різні методи і прийоми, щоб учні краще його запам'ятали. Він розповідав про музичні інструменти, показував їх картинки, а також включав записи музичних творів. Крім того, вчитель залучав учнів до творчої роботи. Наприклад, він попросив їх уявити, що вони грають на різних музичних інструментах.

Наочність на уроці використовувалася ефективно. Картинки музичних інструментів допомогли учням краще їх запам'ятати, а записи музичних творів дозволили їм зрозуміти, як вони звучать та як відтворюють пори року у мистецтві.

На уроці використовували різні методи обліку знань учнів. Педагогиня ставила запитання, пропонувала учням виконати різні завдання. Наприклад, назвати музичні інструменти, які вони бачили на картинках.

Для закріплення матеріалу вчитель пропонував учням виконати різні вправи, наприклад, назвати музичні інструменти за їх звучанням, співставити мелодію з картинкою музичного інструменту та порою року. Вправи були доступними, поступовими, цілеспрямованими, відповідали характеру виучуваного матеріалу та дидактичним завданням уроку.

Під час закріплення матеріалу на дошці були написані назви музичних творів та картинки пір року. Ці наочні матеріали допомогли учням краще засвоїти матеріал.

Методичні прийоми, засоби і форми роботи під час закріплення матеріалу були ефективними. Учні активно працювали, виконували різні вправи, відповідали на запитання вчителя.

Урок був добре підготовлений і проведений. Вчитель використовував різні методи і прийоми, щоб активізувати пізнавальну діяльність учнів, підтримати їх інтерес і увагу. Наочність на уроці використовувалася ефективно. Вправи для закріплення матеріалу були доступними, поступовими, цілеспрямованими, відповідали характеру виучуваного матеріалу дидактичним завданням уроку. Домашнє завдання було цікавим і відповідало навчальним завданням уроку.

Ставлення учнів до відповідей товаришів і оцінок учителя було позитивним. Вони уважно слухали один одного і заохочували їх до активної участі в обговоренні.

У процесі навчальної діяльності учні розвивали свої інтелектуальні, вольові та властивості особистості. Навчалися критично мислити, самостійно робити висновки, вирішувати проблеми, також розвивали свої творчі здібності.

Вчитель має глибокі знання з предмета, які він постійно поповнює. Він уважно стежить за сучасними тенденціями розвитку музики, і він використовує їх у своїй роботі. Володіє сучасними методами навчання, і він уміло їх використовує на практиці. Він уміє створити на уроці сприятливу атмосферу для пізнавальної діяльності учнів.

Вчитель захоплений предметом, який він викладає. Він сам любить музику, і він вміє передати це любов учням, має хороший педагогічний такт. Педагогиня вміє знайти підхід до кожного і підтримувати інтерес . Алла Зиновіївна має гарний голос, хорошу дикцію, темп. ЇЇ мовлення образне і емоційне.

Урок проведений на високому науковому та методичному рівнях. Матеріал викладений доступно, послідовно і логічно. На уроці були використані різні методи навчання, що дозволило забезпечити оптимальне засвоєння матеріалу учнями. Час на використаний раціонально. Учні на високому рівні засвоїли новий матеріал.

Мета, поставлена вчителем на уроці, досягнута повністю.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 1-Б

Дата 21.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Українська мова

Тема: Перевіряємо, що знаємо та вміємо

Мета: перевірити рівень засвоєних знань, вмінь та навичок, підготуватися до діагностувальної роботи.

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – комбінований( узагальнення та систематизації уроки контролю і корекції знань, умінь і навичок ).

Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно. Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку.


Урок почався вчасно. Діти були готові до уроку. Тетяна Миколаївна дала декілька хвилин щоб заспокоїтися і приступила до початку заняття.

Вчитель створив позитивний емоційний настрій, зацікавив учнів, використавши ігри «Фотоапарат» , «Сорока та черепаха».

У процесі вивчення нового матеріалу вчитель використовував різні методи і прийоми навчання, що сприяло кращому засвоєнню матеріалу учнями. Діти виконували роботу з підручником , зошитом з друкованою основою та грали в дидактичні ігри.

Зовнішній вигляд , міміка, пантоміміка утоврили гармонійний образ , який сприяв підвищенню уваги учнів.

Ритм і темп уроку були оптимальними. Урок вийшов емоційно насиченим.

Загалом, пізнавальна діяльність учнів на уроці була високою. Учні були активні, зацікавлені в навчанні, і вони добре засвоїли новий матеріал.

Вчитель зробив усе можливе, щоб створити на уроці сприятливі умови для розвитку дітей. Вона використовувала різноманітні методи і прийоми навчання, що сприяло активізації уваги, пам'яті, мислення учнів. Учні були зацікавлені в темі уроку і готові були працювати. Вони активно відповідали на запитання вчителя, пропонували свої варіанти відповідей, обговорювали їх. Це свідчить про високий рівень пізнавальної активності учнів.

Крім того, вчитель спирався на колективне мислення учнів, заохочував їх до активного обговорення. Це сприяло розвитку критичного мислення учнів, вміння самостійно робити висновки.

Урок був проведений на достатньому рівні. Вчитель досяг поставлених цілей, а учні добре засвоїли новий матеріал.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 22.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Українська мова та читання

Тема: Частини мови. Іменник 

Мета: формування предметних компетентностей: формувати поняття про іменник як частину мови; удосконалювати вміння впізнавати в тексті та самостійно добирати іменники, ставити питання до іменників, що належать до різних родів; навчити будувати сполучення іменників з іншими словами; розвивати вміння розрізняти іменники – назви істот і неістот, правильно ставити до них питання; розвивати уважність, наполегливість; виховувати бажання пізнавати нове;

формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя; 


Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

Після дзвінка вчитель налаштовує дітей на подальшу роботу, дає декілька хвилин для того щоб заспокоїтися та перевірити готовність до уроку, після чого вітається з дітьми .

Матеріал, який подає вчитель є науковим, пов'язаний із життям, має виховний і розвивальний характер. Обсяг знань відповідає інтелектуальним та віковим особливостям дітей.

Теорія викладена систематично, послідовно та пов'язана з раніше вивченим.

Вчитель ставив проблемні запитання, створював проблемні ситуації, які спонукали здобувачів освіти до самостійного мислення.

Активізація пізнавальної діяльності учнів здійснювалася на всіх етапах уроку. Вчитель використовував різноманітні прийоми, що сприяли підтримці інтересу і уваги учнів. Учні були залучені до творчої роботи під час сприйняття і осмислення нового матеріалу.

Використання різноманітних зображень предметів, відео, пісень позитивно вплинуло на засвоєння матеріалу.

Що стосується методики обліку знань, то вчитель використовував фронтальний, індивідуальний та груповий контроль.

Домашнє завдання було чітким та зрозумілим. Зміст був посильним для другокласників. Також Тетяна Миколаївна провела детальний інструктаж про те, що і як потрібно виконувати.

Для того, щоб активізувати увагу вчитель ставив запитання, підготував творчі завдання на виконання яких відводився певний час.

Зовнішній вигляд педагогині відповідає всім вимогам. Її жести невимушені , стримані, доцільні.

Саме за допомогою міміки вчитель транслює учням і своє ставлення до них, і міру захопленості предметом, який викладає, і особливості емоційного стану, самопочуття, і рівень своєї культури взагалі.

Ритм і темп уроку відповідають інтелектуальним і віковим особливостям учнів, а яскраві і нові підручники сприяють кращому засвоєнню знань.

Урок емоційно насичений.

До відповідей однокласників діти ставилися з повагою: уважно слухали, не перебивали. 

З оцінками вчителя не сперечалися.

Педагог виявляє глибокі знання та зацікавленість предметом. Має багатий словниковий запас, чітку вимову та емоційно-образне мовлення.

Урок проведено на високому науковому та методичних рівнях. Послідовність і логічність висновків чітка. Час на уроці використано раціонально. Знання учнів хороші. Мета, поставлена вчителем, досягнута повністю.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 23.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Я досліджую світ(інформатика)

Тема: Віртуальна екскурсія

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомитися із поняттям «віртуальна екскурсія» ;розвивати інформаційно-цифрову компетентність, правильне наукове мовлення, пам'ять, уважність, логічне мислення, навички самостійної роботи з комп'ютером

Формування ключових компетентностей: спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами; уміння навчатися впродовж життя;

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

З точки зору вивчення теми доцільно визначено тип уроку – комбінований. Щодо місця уроку в системі уроків та головної дидактичної мети, тип обрано правильно.

Структура уроку точно відповідає структурі типу уроку. Етапи уроку були послідовними і логічними, що забезпечило дидактичну цілісність уроку. В структурі уроку чітко відбивалися особливості предмету: діти повторили правила безпеки за комп'ютером та виконували за ними практичну роботу. Вчитель застосовував диференційований підхід до учнів протягом всіх етапів уроку.

Зміст уроку повністю відповідав меті, запланованій на початку уроку. Матеріал уроку відповідав навчальній програмі і був побудований у відповідності з підручником, що сприяло гарному засвоєнню матеріалу учнями. Навчальний матеріал відповідав віковим особливостям і був пов'язаний з життєвим досвідом учнів. Це було реалізовано на етапі вивчення нового матеріалу, де вчитель запропонував дітям порівняти мережу Інтернет з величезною шафою книг.

Урок мав багато словесних (вступна бесіда, пояснення практичної частини), наочних (розминка «Домалюй фігуру», вправа «Мої очікування») та практичних (повторення правил роботи за комп'ютером, робота в зошиті з друкованою основою, практична робота за комп'ютерами) методів навчання. З прийомів навчання було використано: прийом активізації уваги та прийом логічного порівняння. Методи і прийоми відповідали завданням уроку та віковим особливостям учнів, враховуючи індивідуальні особливості дітей. Активізацією пізнавальної діяльності учнів стало «Дерево-дивностей», де діти могли побачити план уроку та налаштуватися на роботу. Для забезпечення свідомого і міцного засвоєння навчального матеріалу на уроці вчитель використав порівняння: мережа Інтернет неначе шафа з великою кількістю книг.

Час був розподілений раціонально. Початок уроку не був затягнутим, діти були готові до уроку. Практична робота тривала 15 хвилин, згідно санітарно – гігієнічним вимогам і це дуже добре. Форма сприймання матеріалу постійно змінювалась, тому діти не втомлювалися. Проведення фізкультхвилинок попередило втомленість учнів. Діти бережливо ставилися до зошитів та охайно працювали в них.

Загальна атмосфера класу була доброзичливою, діти хотіли працювати. Ніхто не викрикував з місця, усі піднімали руки. Одразу зрозуміло, що діти поважають вчителя, бо уважно слідкують і слухають його. Вчитель у свою чергу активно слідкував за роботою дітей за комп'ютерами, допомогав, якщо це було потрібно.

Зовнішність вчителя відповідала загальним вимогам. Спілкування між вчителем та учнями характеризувалось як дружнє. На уроці панувала тиша, бо діти поважають вчителя. Педагог добре володіє класом, постійно спонукає до активної навчальної діяльності. Стиль та тон жвавий, що не дає дітям сумувати. Помітно, що вчителька зацікавлена своєю роботою і любить дітей.

Мета уроку була досягнена, завдяки правильно застосованих методів та прийомів навчання. План уроку був виконаний. Зворотній зв'язок виокремлювався на таких етапах уроку, як актуалізація опорних знань та закріплення знань. Урок відповідав багатьом принципам навчання: принцип наочності, принцип науковості, принцип наступності та послідовності. Діти потренувалися під час практичної роботи за комп'ютером, а потім перевірили свої знання за допомогою роботи в зошиті з друкованою основою. Під час уроку вчитель говорив дітям, що вони молодці, підтримував їх роботу. Повна оцінка роботи класу була у підсумку уроку: вчитель похвалила всіх учнів, не виокремлюючи когось одного.

Урок проведено на високому науковому та методичних рівнях. Послідовність і логічність висновків чітка. Час на уроці використано раціонально. Знання учнів хороші. Мета, поставлена вчителем, досягнута повністю.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 19.02.24

Учитель- Жардан Тетяна Миколаївна

Предмет- Українська мова та читання

Тема: Тематичні групи слів

Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з поняттями «тематична група слів»; учити розподіляти слова на тематичні групи; розвивати вміння розподіляти ряд слів на дві групи за смисловою ознакою, доповнювати кожну групу 2–3 словами; виховувати уважність.

Формування ключових компетентностей: уміння вчитися, вдосконалювати уміння спілкуватися рідної мовою, виражати свою думку та надавати пояснення, формувати навичку свідомого читання цілими словами, пізнавати навколишній світ шляхом спостережень, робити обгрунтовані висновки, розвивати здатність співпрацювати з іншими людьми, вживати слова ввічливості під час спілкування.


Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

Організація уроку на високому рівні. Діти прийшла на урок без запізнень та завчасно підготувалися.

Для того, щоб налаштуватися на успішну роботу учні стають у коло, передають тепло один одному і говорять приємні слова. Класне приміщення провітрене, добре облаштоване та повністю відповідає санітарно-гігієнічним вимогам.

Для активізації уваги та покращення вимови на початку уроку вчитель використовує вправи по типу «Дмухніть на кульбабку», «Як сичить змія?», «Як пищать курчата?».

Після цього діти розгадують кросворд та виконують каліграфічну хвилинку . Залучення дітей до творчої роботи пройшла успішно. Завдяки наочності, а саме зображенням, відео вчителю вдалося зацікавити учнів та створити сприятливу атмосферу.

У процесі вивчення нового матеріалу педагогиня пропонувала дітям виконувати практичні завдання (Гра "Вибери зайве ", коментоване письмо, робота в парах) та ставила різноманітні запитання, тим самим ,здійснюючи облік знань.

Домашнє завдання було посильним для учнів. Інструктаж про його виконання був чітким та зрозумілим.

Час був розподілений раціонально. Початок уроку не був затягнутим, діти були готові до уроку. Практична робота тривала не надто довго і форма сприймання матеріалу постійно змінювалась, тому діти не втомлювалися. Проведення фізкультхвилинки також попередила втомленість учнів. Діти бережливо ставилися до зошитів, коли працювали в них.

Загальна атмосфера класу була доброзичливою, діти хотіли працювати. Ніхто не викрикував з місця, усі піднімали руки. Одразу зрозуміло, що діти поважають вчителя, бо уважно слідкують і слухають його. Вчитель у свою чергу активно слідкував за роботою дітей , допомогав і направляв , якщо це було потрібно.

Педагог добре володіє класом, постійно спонукає до активної навчальної діяльності. Стиль та тон жвавий, що не дає дітям сумувати. Помітно, що вчителька зацікавлена своєю роботою і любить дітей.

Урок проведено на високому науковому та методичному рівнях. Матеріал викладено повно та доступно. Висновки послідовні та чіткі. На мою думку, діти добре засвоїли поданий матеріал. Мета, поставлена вчителем ,досягнута повністю.


Психолого-педагогічний аналіз уроку


Школа Рівненський ліцей №13 Рівненської міської ради

Клас 2-Д

Дата 21.02.24

Учитель- Тарасюк Ігор Миколайович

Предмет- Фізична культура

Тема: Правила безпеки під час занять з великим м'ячем. Рівномірний біг у повільному темпі. Комплекс ЗРВ на місці

Мета: Повторення з учнями технічних прийомів пересування з м'ячем та правил безпеки ,передач та прийомів м'яча; розвивати координаційні здібності; виховувати вольові якості, сміливості, наполегливості, впевненості у власних силах.

Тема і мета уроку повністю відповідають вимогам навчальної програми. Мета уроку сформована правильно. Вона від­повідає віковим й інтелектуальним особливостям учнів.

Навчальний матеріал кожної частини уроку відповідає поставленим завданням та змісту програми, віковим можливостям учнів і знаходиться у взаємозв'язку з іншими частинами уроку.

Дозування навантажень, розподіл часу по частинам уроку є раціональним і методично обґрунтованим.

Місце заняття підготовлене вчасно і відповідає техніці безпеки.

Шикування учнів відбулося згідно розкладу дзвінків. Під час шикування учні продемонстрували добру організованість і дисциплінованість. Завдання уроку доведенні до учнів в доступній формі чітко і виразно. Навчальний матеріал підготовчої частини був підібраний правильно і сприяє підготовці організму до роботи в основній частині.

Зміст основної частини уроку відповідає завданням уроку. Урок проходив на високому емоційному рівні, але були деякі порушення дисципліни на уроці. Зміст заключної частини уроку відповідає всім вимогам та запланованим завданням.

Зовнішній вигляд характеризується охайністю, відповідає вимогам вчителя фізичного виховання. В собі впевнений, бадьорий, показує учням своїм виглядом приклад. Термінологією володіє добре. Команди звучать чітко і виразно. При поясненні або показі вправ завжди обирає правильне місце розташування, а також вміє розташувати учнів для подальшої роботи. Вміє застосовувати диференційований підхід, розуміючи, що одним учням матеріал дається легше, а іншим не вдається виконувати правильно деякі вправи.

Урок характеризується високою емоційністю, зацікавленістю учнів. Всі завдання уроку розв'язані у достатній мірі.

Урок проведено на високому науковому та методичному рівнях. Матеріал викладено повно та доступно. Висновки послідовні та чіткі. На мою думку, діти добре засвоїли поданий матеріал. Мета, поставлена вчителем ,досягнута повністю.

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати